۳هزار تماس با اورژانس زنجان ثبت شد

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۳هزار تماس با اورژانس استان ثبت شده و مجموع ماموریت ها نیز ۱۰۵۶ مورد بوده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، داریوش تقیلو گفت: شمار ماموریت های ترافیکی و غیرترافیکی در مدت یاد شده به ترتیب ۲۳۰ و ۸۲۶ مورد بوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد: تعداد ماموریت های شهری و جاده ای ۶۵۳ و ۴۰۳ مورد و فوتی ترافیکی قبل از رسیدن تکنسین ۲ مورد ثبت شده است.

او گفت: ماموریت غیرترافیکی شهری ۵۵۶ مورد و ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای ۲۷۰ مورد و مسمومیت های مونواکسید کربن نیز ۱۸ مورد اعلام شده است.

تقیلو ادامه داد: از زمان اجرای طرح نوروزی تا کنون ۱۹۳ مورد موالید، جراحی اورژانس ۱۸۹ مورد و جراحی الکتیو ۳۵۶ مورد انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۷هزار و۱۳۸نفر به اورژانس استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴هزار و ۳۱۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۸۲۸ نفر بستری شدند. با اقدامات انجام شده ۵۷ مورد احیای قلبی‌ریوی انجام شد که از این تعداد ۱۳ مورد آن موفقیت‌آمیز بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha