اقدامات نوروزی حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری در سال جهش تولید با مشارکت مردم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان از حضور فعال نیروهای اجرایی و استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی در روزهای آغازین سال جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری، در گزارشی مهمترین اقدامات این اداره‌کل در نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

او گفت: آبگیری تالاب دهنو در اولین روز نوروز ۱۴۰۳ به منظور احیای تالاب‌های استان در پی بارش‌های اخیر انجام شد، همچنین در روز دوم نوروز برای مقابله با صید غیرمجاز ماهی در تالاب رامسر سایت چغاخور، تورهای تله‌ای ماهیگیری صیادان غیرمجاز با حضور مسئولان حفاظت محیط‌زیست استان، محیط‌بانان و همیاران طبیعت در چهارمحال‌وبختیاری جمع‌آوری شد.

یوسف‌پور افزود: دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل و مسئولان صدا و سیمای استان با توجه به تأثیر فراوان رسانۀ ملی در آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت و حراست از محیط زیست انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در کنار تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، فرهنگ‌سازی گسترده از طریق فضای مجازی در این ایام با محوریت سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت.

او با اشاره به این که باید نسبت به آموزش و تنویر افکار عمومی برای حفاظت از طبیعت در بین گردشگران اقدام عملی صورت گیرد، عنوان کرد: این دستگاه با توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت و آموزش چهره به چهره نسبت به ترغیب مردم برای سالم نگه داشتن محیط زیست اطراف خود اقدام کرد.

یوسف‌پور اجرای گسترده برنامه‌های ساعت زمین با همکاری جمعی از ادارات، نهادها و شرکت‌ها با خاموش کردن سیستم روشنایی خود در این روز، دیدار و گفت‌وگوی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با کارکنان این اداره‌کل در اولین روز کاری سال ۱۴۰۳، پایش و نمونه‌برداری از خاک محل‌های دفن زباله شهری شهرستان فارسان، پایش و نمونه‌برداری از منابع دارای پتانسیل آلایندگی در شرکت کود و اوره شیمیایی(خروجی دودکش‌ها و تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی) شهرستان فلارد و پاسخگویی مسئولان و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با حضور در میزهای خدمت مصلای نماز جمعه استان به سوالات و درخواست‌های مردم را از دیگر اقدامات نوروزی این اداره‌کل برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: به منظور فرهنگسازی، ایستگاه‌های روز انس با طبیعت با همکاری خانه‌های محیط‌زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد و حفاظت محیط‌زیست استان انجام و تعیین ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله و سبزه با همکاری دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی، تشکیل اکیپ‌های گشت و کنترل حفاظت محیط‌زیست برای افزایش ضریب حفاظتی در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاههای طبیعی استان، از دیگر اقدامات این دستگاه در ایام نوروز است.

او برخورد با هرگونه تخلفات، بازدید و سرکشی مستمر مسئولان از مراکز محیط‌بانی و مناطق تحت مدیریت و انجام تبلیغات محیطی در مبادی ورودی و خروجی شهرها را از برنامه‌های حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری در این ایام برشمرد.

یوسف‌پور در انتها حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و عنوان کرد: با همراهی گردشگران طبیعت و مردم استان می‌توانیم از محیط‌زیست زندگیمان به نحو مطلوب حفاظت کنیم تا آیندگان نیز از این موهبت الهی بهره‌مند شوند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha