برگزاری تور بافت گردی ویژه دانش آموزان روستای هدف گردشگری فهرج یزد

بافت تاریخی یزد میزبان دانش آموزان روستای هدف گردشگری فهرج بود.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز سه شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعدادی از دانش آموزان روستای هدف گردشگری و روستای کاندید جهانی‌شدن فهرج از بافت تاریخی یزد بازدید کردند.

این تور بافت گردی به همت شهرداری، اداره ­کل میراث ­فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کانون گردشگری هوشمند شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

این تور باهدف آموزش آداب میزبانی در محیط گردشگرپذیر، آشنایی با زمینه‌های مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف گردشگری و نهادینه کردن اندیشه‌های حفاظت در نسل جوان و نوجوان اجرا شد.

روستای فهرج بر اساس شاخص‌های جاذبه، زیرساخت، زنجیره ارزش و پایداری روستا، با رتبه ۲ ملی و با ابتکاراتی نظیر فانوس کویری، توسعه گردشگری کشاورزی و پارک‌های طبیعت‌گردی کویر و بیابان به‌عنوان یکی از هشت کاندیدای ایران، در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری سال ۲۰۲۴ میلادی برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است.

این روستا در ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی یزد و در مسیر جاده یزد – بافق قرارگرفته است، قدمت این روستای تاریخی به قبل از پیدایش اسلام برمی‌گردد، بعضی قدمت روستای فهرج رو در حدود ۵هزار سال تخمین زده‌اند.

با برگزاری این تور بافت گردی، دانش آموزان با وظایف خود به عنوان ساکنان یک روستای هدف گردشگری و گردشگر پذیر آشنا شدند.

برگزاری تور بافت گردی ویژه دانش آموزان روستای هدف گردشگری فهرج یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha