خیابان و یا بوستانی به نام مفاخر صنایع‌دستی در بندرعباس نام‌گذاری شود

نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، رسول جهانداری مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری،  علی کمالی زاده مدیر مرکز خلاقیت و ساناز رمجی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل در راستای توسعه و تقویت صنایع‌دستی شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳  در این نشست با اشاره به اینکه عرضه محصولات صنایع‌دستی یکی از مشکلات فعالان این حوزه است، افزود: طرح ایجاد مرکز تجمیع صنایع‌دستی در شهر بندرعباس که به‌عنوان محلی برای عرضه و فروش، آموزش و ... در دستور این اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: بازار قدیم ماهی‌فروشان محل مناسبی برای اجرای این طرح است که با یک سرمایه‌گذاری مناسب در راستای منافع هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به‌به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های صنایع‌دستی هرمزگان و کشور قطر اشاره کرد و خواستار همکاری شهرداری در برگزاری این رویداد شد.

محسنی در ادامه به در پیش بودن روز جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه دائمی صنایع‌دستی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری در شهر بندرعباس ایجاد شود تا در روند برگزاری رویدادها و همایش‌های مرتبط با صنایع‌دستی تسهیل و سرعت داده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه برای پشتیبانی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، شهرداری خیابان، کوچه و یا بوستانی را به نام مفاخر، رشته‌ها و یا  محصولات صنایع‌دستی نام‌گذاری کند، اظهار کرد: همچنین برای تجلیل از اساتید و پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی، طرحی اجرا شود تا از طریق بیلبوردهای سطح شهر به مردم معرفی شوند.

در ادامه مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ضمن تشکر از همکاری‌های دوجانبه،  برای اجرایی شدن طرح ایجاد بازار صنایع‌دستی در محل بازار ماهی‌فروشان قول مساعد داد و گفت: موانع ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در این محل برداشته‌شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این حوزه هستیم.

او در خصوص برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی هرمزگان و قطر افزود: شهر بندرعباس آمادگی میزبانی از نمایشگاه فرصت‌های صنایع‌دستی هرمزگان و قطر را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha