خاوه میزبان جشنواره گل و گلاب شهرستان دلیجان شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلیجان گفت: پنجمین جشنواره گل و گلاب ۲۷ اردیبهشت در این شهرستان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسین خاکباز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره گل محمدی شهرستان دلیجان، روز گذشته در محل فرمانداری شهرستان با حضور فرماندار، بخشدار، نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلیجان با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره گل محمدی شهرستان دلیجان، امسال ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در روستای خاوه اردهال برگزار می‌شود، گفت: سال‌های گذشته و در اردیبهشت ماه شاهد استقبال گردشگران در این جشنواره بوده‌ایم و امسال زیرساخت‌های لازم برای این جشنواره بایستی پیش‌بینی شود.

او افزود: هر ساله در اردیبهشت‌ماه کارگاه‌های گل و گلاب گیری پذیرای حضور مردم هستند و ظرفیت و فرصتی برای معرفی شهرستان و فرهنگ غنی این منطقه و سرمایه گذاری برای این شهرستان به وجود می‌آید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و  صنایع‌دستی شهرستان دلیجان خاطر نشان کرد: در این جشنواره مراسم آئینی همچون گل‌غلتان، اجرای بازیهای بومی محلی، اجرای موسیقی سنتی برگزار خواهد شد.

خاکباز با اشاره به اینکه دهستان‌های خاوه، جوشق، اردهال، هستی جان و قالهر مهمترین مناطق پرورش گل محمدی در دلیجان هستند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰ لیتر اسانس و بیش از هزار لیتر گلاب در کارگاه های فراوری در دلیجان تولید شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha