رونق در اقتصاد محلی روستای گردشگری بیشه

معاون گردشگری لرستان گفت: با توجه به تشکیل پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه، اقتصاد محلی این روستا از رونق خوبی برخوردار شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، حجت‌اله عباسیان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و با هدف توسعه گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی مردم این روستا محصولات دامی، باغی و کشاورزی روستاییان در بازارچه روستای بیشه به گردشگران عرضه می‌شود.

معاون گردشگری لرستان اضافه کرد: با توجه به تعداد قابل توجه گردشگران ورودی به روستا و تقاضای آنان برای خرید سوغات روستا، انواع محصولات دامی باغی و کشاورزی تولید مردم روستای بیشه و روستاهای اطراف از قبیل گردو، ماهی، عسل، لبنیات محلی و... در بازارچه روستا عرضه شده است.

او تصریح کرد: فروش این محصولات به گردشگران از یک طرف باعث رونق کشاورزی و دامداری در منطقه شده و از طرف دیگر باعث ایجاد درآمدهای مکمل برای روستاییان می‌شود و همچنین رضایتمندی گردشگران را در پی خواهد داشت.

عباسیان تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌بایست به آن توجه شود تهیه محصولات با بسته‌بندی مناسب و با برند روستای هدف گردشگری بیشه است که امیدواریم در آینده نزدیک این اقدام با همکاری مردم روستا اجرایی شود.

معاون گردشگری لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت اقتصادی گردشگری در شرکت تعاونی روستای بیشه نیز گفت: شرکت تعاونی روستای بیشه که اعضای آن مردم روستا هستند، به منظور مشارکت عمومی مردم در برنامه‌های اقتصادی گردشگری فعالیت خواهد کرد.

او گفت: این شرکت در سالیان گذشته فعالیت‌های مختلف اقتصادی داشته و طی چند سال اخیر به دلایلی غیر فعال بوده است که امیدواریم با توجه به روند ثبت جهانی این روستا، همگام با توسعه گردشگری روستای بیشه این شرکت مجدداً به فعالیت‌های خود در این زمینه ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha