ظرفیت‌های ایلام در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های اکسپو در تهران معرفی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از حضور استان در ششمین دوره برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (iran expi ۲۰۲۴) و معرفی ظرفیت‌های ایلام در این نمایشگاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۱۰ اردیبهشت ماه  با اعلام این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه بین المللی فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام به دیگر نقاط است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: باتوجه به حضور سرمایه گذاران و تجار خارجی در این نمایشگاه، باید با معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در استان در حوزه هایی چون گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات محلی زمینه حضور تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان فراهم شود.

شریفی تصریح کرد: دراین نمایشگاه دانشجویان رشته گردشگری از کشورهای افغانستان و تاجیکستان و چگونگی از غرفه استان ایلام بازدید کردند و در راستای چگونگی فعالیت در استان در زمینه‌های ژئوتوریسم و سلامت و زیارت بحث و تبادل نظر کردند.

او گفت: همچنین با سرمایه گذارانی که از کشورهای حوزه قفقاز، تاجیکستان، پاکستان، عراق و .. از غرفه استان ایلام در نمایشگاه اکسپو بازدید کردند در خصوص معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان و چگونگی سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری نشستی برگزار شد.

شریفی یادآور شد: در این نمایشگاه به مواردی چون زنجیره تولید در بخش ‌دستی و سوغات محلی، ارائه راهکار به منظور ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در استان، معرفی زیرساخت های گردشگری، تلاش برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی و سوغات محلی و برقراری ارتباط با بازارهای جهانی پرداخته می شود.

او ادامه داد: کتابچه سه زبانه فرصت‌های سرمایه گذاری استان، ارائه تولید محتوا در مورد جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات محلی به صورت ویدئووال عرضه و محصولات برند استان در نمایشگاه به مراجعان معرفی می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (iran expi ۲۰۲۴) از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی تهران دایر شده است وغرفه استان ایلام برای مراجعه علاقمندان در سالن ۴۱ این نمایشگاه واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021000525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha