گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با پایان کاوش‌های جدید از تپه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد قدمت سکونت انسان در این عرصه تاریخی به بیش از ۵هزار سال رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد گفت: در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود 5۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار داشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک‌الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

او گفت: پرونده قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان‌شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha