شورای راهبردی توسعه گردشگری شهرستان ساری تشکیل شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری گفت: شورای راهبردی توسعه گردشگری شهرستان ساری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم، تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، قاسم قادری عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه هم‌اندیشی که در هتل اسرم برگزار شد از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ساری با بیان اینکه جلسات شورای مشورتی گردشگری مزکز استان به صورت منظم و ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: فعالیت‌های تخصصی این شورا در پنج کمیته از جمله کمیته آموزش و پژوهش، کمیته گردشگری و برندسازی، کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع‌دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

او در ادامه افزود: در این شورا همه حوزه‌های فعال در گردشگری شامل دفاتر سیاحتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافر، هتل‌ها، رستوران‌ها، راهنمایان تور، صنایع‌دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهند داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل‌های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته‌ها برای پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می‌گیرد. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری، آموزش در حوزه گردشگری، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند، پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران، ایجاد سایت متمرکز گردشگری، آسیب‌شناسی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، تسریع درانتقال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری، شناسایی فرصت‌های فصلی برگزاری جشنواره‌ها و کمک به اقتصاد شهر و جامعه گردشگری، راه‌اندازی بازارچه دائمی و نمایشگاه‌های ماهانه صنایع‌دستی و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و کمک به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های کاری این شورا برشمرد که در قالب ۲۰ محور تدوین شده است.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: با رهنمودهای مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و حمایت فرماندار مرکز مازندران، برنامه‌ریزی دقیق با مشارکت آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه گردشگری ساری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021200669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha