مراسم یادبود استاد گوهرتراشی در مشهد برگزار شد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مصلی مشهد گفت: همزمان با ۱۲ اردیبهشت و بزرگداشت روز معلم، مراسم یادبود، غلامرضا غلامیان، استاد گوهرتراشی در این مجموعه تاریخی فرهنگی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، زهره غفوریان چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ با بیان این مطلب گفت: این مراسم با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، همکاران معاونت صنایع دستی، جمعی از هنرمندان صنایع دستی و شاگردان آن هنرمند فقید در مجموعه فرهنگی، تاریخی مصلی برگزار شد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مصلی مشهد با اشاره به نقش و جایگاه آن مرحوم در آموزش و تربیت هنرمندان در این مجموعه اظهار کرد: استاد غلامیان از هیچ تلاشی برای آموزش دانش آموزان، هنرجویان وهنرمندان دریغ نکرد و همواره در آموزش و تربیت هنرمند ساعی و پرتلاش بود.

استاد غلامرضا غلامیان پیشکسوت گوهرتراشی بود نهم اردیبهشت ماه جاری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استاد غلامیان مرداد ماه ۱۳۴۰ در محله طلاب مشهد دیده به جهان گشود و از ۸ سالگی تاکنون در زمینه گوهرتراشی فعالیت داشته است. او تا قبل از فوت در مرکز آفرینش و پژوهش‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مصلی مشهد به دانش‌آموزان سه پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ از هنرستان پیامبر اعظم به صورت عملی گوهرتراشی را آموزش می‌داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha