ارائه توانمندی‌های خراسان شمالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴/ مذاکره با هئیت تجاری کشور ترکیه برای جذب گردشگر به استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در حاشیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به منطور ارائه توانمندی‌های استان با هئیت تجاری کشور ترکیه دیدار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، در این جلسه زمینه‌ها و ظرفیت های حوزه گردشگری خراسان شمالی در موضوعات مختلف چون اکوتوریسم، گردشگری سلامت، گردشگری آبی، گردشگری کودک و سلامت با تجار و فعالان حوزه گردشگری حوزه توریسم صنعت مطرح شد.

در این جلسه مقرر شد در آینده نزدیک جلسات فنی‌تر، کارشناسی‌تر در حوزه سرمایه‌گذاری تاسیسات گردشگری خراسان شمالی برگزار شود و نیز درخصوص جدب توریست از ترکیه به خراسان شمالی تبادل نظر شد.

در ادامه ظرفیت‌های صنایع‌دستی خراسان شمالی همچون گلیم، سفره کردی و فرش دو روی ابریشم به‌طور شایسته به فعالین کشور ترکیه معرفی شد.

در پایان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان عنوان کرد و گفت: استاندار خراسان شمالی نیز  در نشست با هیئت‌های تجاری، سفرا و مقامات از این فرصت برای معرفی ظرفیت فرش دوروی ابریشم خراسان شمالی کمک شایانی انجام داد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور ۳هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha