کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی در تاسیسات گردشگری تشکیل شود/ نخستین گام گردشگری سبز در مشهد برداشته شد

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی و گردشگری سبز کشور گفت: کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی در تاسیسات گردشگری تشکیل شود و راهکارهای تشویقی اجرا شود، در این راستا نخستین گام گردشگری سبز در مشهد برداشته شد.

 به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد جهانشاهی ۱۲ اردیبهشت ماه در هم اندیشی بهینه‌سازی مصرف انرژی (آب برق گاز) و مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی ۱۴۰۳ با بیان این مطلب گفت: تعیین یک نفر از پرسنل به عنوان مسئول بهینه‌سازی مصرف انرژی، آموزش پرسنل بخش‌های مختلف برای کاهش مصرف منابع و بهینه سازی، مشارکت دادن مهمانان در فرآیندها و استفاده از برخی مشوق‌ها از جمله پیشنهادات اجرایی پس از تشکیل کمیته بهینه سازی مصرف انرژی در تاسیسات گردشگری است.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی و گردشگری سبز کشور ادامه داد: با راهکارهای ساده و خلاقانه می‌توان به راحتی کاهش ۱۰ درصدی در میزان مصرف منابع و کاهش در هزینه‌ها را اجرایی کرد.

او گفت: با معاینه فنی موتورخانه براساس استاندارد ۱۶۰۰ مصرف سوخت ۱۰ درصد کاهش یافته و ۹۵ تولید درصد گازهای آلاینده کاهش می‌یابد.

جهانشاهی با بیان این‌که باید فعالیت‌ها برای گردشگری سبز را با اقدامات و آموزش‌های ساد آغاز کرد، افزود: این موارد حرکت در مسیر حفاظت بهتر از محیط زیست، تعهد محیطی و مسئولیت اجتماعی و افزایش ارزش مادی و معنوی کسب و کار است.

 او اظهار کرد: با توجه به حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر سالیانه در مشهد، این شهر می‌تواندهم‌چون دیگر حوزه‌ها در حوزه محیط زیست و گردشگری سبز نیز پیشگام باشد.

جهانشاهی تاکید کرد: این دغدغه نگاهی فانتزی نیست بلکه آینده و سرنوشت کشور و جهان به همین اقدامات گره خورده است و باید ما هم در این اقدام همگانیِ حفظ محیط زیست گام برداریم.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی و گردشگری سبز کشور یادآور شد: صرفه جوبی در هزینه ها و انگیزه اقتصادی مهم ترین عامل انگیزشی پیاده سازی گردشگری سبز در هتل‌ها و دیگر تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha