برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلاب‌گیرب در قزوین و بوئین‌زهرا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از برگزاری دو جشنواره گل محمدی و آیین گلاب‌گیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: این دو رویداد با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب  از ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلاب‌گیری مجموعه تالار شهر از سیزدهم اردیبهشت به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

او افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گستردۀ علاقه‌مندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha