آمادگی استان قزوین برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی/ ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی قزوین بی‌نظیر است

استاندار قزوین در دیدار با سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران گفت: استان قزوین به‌عنوان یکی از استان‎های مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و سیاسی آمادگی هرگونه همکاری خارجی با کشورهای مختلف را دارد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، محمدمهدی اعلایی روز دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در این دیدار با اشاره به مفاخر برجسته استان در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، علمی و مذهبی ادامه داد: شهید رجایی رئیس جمهوری شهید ایران و از فعالان و مبارزان انقلابی بودند که اصالت قزوینی داشتند و در مدت کوتاهی پس از ریاست جمهوری در یک اقدام تروریستی شهید شدند که یکی از چهره‌های محبوب و دوست‌داشتنی کشور محسوب می‌شوند.

استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه قزوین یکی از اولین زیستگاه‌های زندگی بشر بوده، افزود: در کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه تاریخی سگزآباد در بوئین‌زهرا  بقایای ‌آثاری از هزاره‌های اول و دوم پیش از میلاد به‌دست‌ آمده و بخشی از این یافته‌ها در موزه‌های قزوین نیز به‌نمایش درآمده است.

او با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی قزوین بی‌نظیر است، گفت: قزوین در دوره صفویه که از دوران باشکوه تاریخ ایران است، مدت زیادی پایتخت ایران بوده که از بخشی از آثار آن دوران هم در این سفر بازدید خواهید کرد که به‌طور قطع منجر به شگفتی شما خواهد شد.

اعلایی اضافه کرد: در منطقه الموت نیز ظرفیت‌های قابل توجه تاریخی و طبیعی وجود دارد و در قلعه حسن صباح که آن را بازدید خواهید کرد اتفاقات تاریخی متعددی رخ داده‌است.

استاندار قزوین اظهار کرد: قزوین به‌لحاظ اقتصادی یکی از استان‌های مهم ایران است و در حوزه صنعت و کشاورزی نیز محصولات قابل‌توجهی از نیازهای کشور و برخی از کشورهای دیگر در استان قزوین تولید می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در حوزه‌هایی مثل شوینده‌ها، قطعات خودرو، مواد غذایی و محصولات صنعتی قزوین جزو استان‌های برتر کشور است و این استان در حوزه محصولات و تولیدات دانش‌بنیان هم توانمندی‌های متعددی دارد که برخی از آنها تجاری‌سازی شده‌است.

اعلایی اضافه کرد: دشت قزوین یکی از دشت‌های حاصل‌خیز کشور است و این  استان با وجود اینکه یک‌درصد مساحت کشور را دارد ولی تقریبا ۵درصد غذای کشور را تولید می‌کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تمامی این ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار دیگری که در این فرصت نمی‌توان از آنها نام برد نشان‌دهنده این است که استان قزوین آمادگی لازم را برای هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی دارد و از حضور تجار و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف استقبال می‌کنیم.

در حاشیه این دیدار تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی به امضای محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، کیم جونپیو سفیر کره‌جنوبی، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند، رامون البرتو مونکادا کولیندرس سفیر نیکاراگوئه و روبرتو جی مانالو سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha