همکاری بین بخشی برای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد نیاز است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: برای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، همکاری بین بخشی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در جریان بازدید مشترک میراث فرهنگی و شهردار خرم‌آباد از غار کنجی و پناهگاه صخره‌ای گرارجنه، اظهار کرد: با همکاری بین بخشی و همراهی کمیته راهبردی ثبت جهانی می‌توان تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو در خرم آباد؛ زمینه رفع مشکلات و موانع را فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: شهرداری خرم‌آباد بخش مهمی از این مشکلات را می تواند رفع کند که با همراهی شهردار خرم‌آباد و تلاش در راستای این مهم، می توانیم زمینه ثبت جهانی را با حضور ارزیاب یونسکو فراهم کنیم.

او اضافه کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد می تواند یک اتفاق مهم در تاریخ گردشگری لرستان و کشور محسوب شود و از این رو باید با همکاری بین بخشی، زمینه این اتفاق مهم را در لرستان و خرم‌آباد ایجاد کنیم.

حسن‌پور تصریح کرد: ارزیابان یونسکو در آینده نزدیک برای بررسی شاخصه های ثبت جهانی به خرم‌آباد سفر می‌کنند و تا آن زمان باید مشکلات و موانع ثبت جهانی رفع شود.

در این دیدار، داریوش بارانی شهردار خرم‌آباد و اسفندیار علیزاده مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha