ضرورت توسعه گردشگری گلستان با محوریت حفاظت از منابع طبیعی

استاندار گلستان با اشاره به عرصه پهناور منابع طبیعی در استان، گفت: توسعه گردشگری با محوریت حفاظت از منابع طبیعی موردتوجه است و تلاش ما با تعامل دستگاه‌های همچون منابع طبیعی ایجاد بسته‌های ترغیب‌کننده سرمایه‌گذاران است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیدار با عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تنوع اقلیمی گلستان و مسیر مواصلاتی زائران ثامن‌الحجج (ع) گفت: بر اساس سند آمایش استان پس از کشاورزی، گردشگری دومین محور توسعه استان است و علی‌رغم ظرفیت‌های فراوان همچون ۱۵ پارک جنگلی در استان، توسعه گردشگری انجام نشده است.

استاندار گلستان افزود: مهم‌ترین علت محقق نشدن اهداف سند چشم‌انداز آمایش استان در این زمینه عدم رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مدیریت پارک‌های جنگلی به دلیل پیش‌بینی هزینه‌های بالا زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی و عدم تخصیص مناسب اعتبارات ملی و استانی است و تلاش ما با تعامل دستگاه‌های همچون منابع طبیعی ایجاد بسته‌های شورانگیز برای سرمایه‌گذاری است.

او خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم و انبوهی درختان جنگلی در استان منجر به خشک شدن ۲۰ درصد آنان شده که تبدیل به کانون‌های دارای خطر حریق شده است.

زنگانه با اشاره به نیازمندی جنگل‌های استان به عملیات پرورشی و تنک کردن بیان کرد: با توجه به شرایط محیطی و باهدف تغییر، تبدیل به جنگل‌های طبیعی اجرای این عملیات برای مناطق جنگل‌کاری شده امری ضروری و نیازمند دستورات سازمان منابع طبیعی است.

او تأکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری، توسعه مرتع، پروژه‌های آبخوان از مصوبات اصلی سفر رئیس جمهوری به گلستان بوده که امیدوارم با توجه ویژه سازمان منابع طبیعی تخصیص‌های مناسبی به طرح‌های این حوزه صورت گیرد.

در این جلسه عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در استان، تصریح کرد: با مدیریت استان در عرصه‌های عمرانی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی همراهی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با صیانت از منابع طبیعی بتوانیم زمینه رشد استان را فراهم آوریم.

ضرورت توسعه گردشگری گلستان با محوریت حفاظت از منابع طبیعی

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha