اولین جلسه بررسی طرح توسعه امامزاده اسماعیل شناط ابهر برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اولین جلسه بررسی طرح توسعه امامزاده اسماعیل شناط در دفتر امام جمعه شهرستان ابهر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اولین جلسه بررسی طرح توسعه امامزاده اسماعیل شناط ابهر در دفتر امام جمعه این شهرستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امام جمعه شهرستان، معاون میراث‌فرهنگی استان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر، اعضای هیئت امنای امامزاده اسماعیل شناط، رئیس اوقاف شهرستان و مشاور طرح در دفتر امام جمعه برگزار شد. 

سید سعید صفوی در این جلسه گفت: اجرای طرح توسعه امامزاده اسماعیل شناط گامی موثر در راستای توسعه، عمران و آبادانی و حل مشکلات این مکان مقدس است. این طرح یکی از طرح‌های آرمانی و خواست مردم این منطقه است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بررسی طرح افزود: این طرح به بررسی ویژه نیاز دارد و این طرح باید در شورای فنی میراث‌فرهنگی بررسی و نکات و ضوابط منطبق با طرح ابلاغ شود. 

اولین جلسه بررسی طرح توسعه امامزاده اسماعیل شناط ابهر برگزار شد


حجت الاسلام و المسلمین سعید مرادپور امام جمعه شهرستان ابهر گفت: این آستان مقدس ظرفیت بالایی در جذب زائران زیاد از اقصی نقاط مختلف کشور و همچنین پتانسیل‌های گردشگری مذهبی آن به علت واقع شدن در منطقه سردسیری و خوش آب و هوا دارد. 

او اجرای طرح توسعه حرم امامزاده را یک کار ماندگار برای نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: به علت محدودیت‌ها و موانع قانونی ناشی از میراثی بودن این بقعه، امکان عملیات اجرایی بصورت سازه‌ای توسط هیئت امنا مقدور نیست و باید به ضرورت ایجاد طرح توسعه و نکات اجتماعی واعتبارات این طرح توجه کرد.

آستان امامزاده اسماعیل (علیه‌السلام) در شهرستان ابهر، بخش مرکزی شهر ابهر، شناط واقع شده است. بنای تاریخی و زیبای امامزاده اسماعیل که او را از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) می‌دانند، دارای تزیینات داخلی و خارجی با ارزشی است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha