نیازمند خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری هستیم/ حفظ و نگهداری میراث جهانی یزد با نگاهی ویژه

شهردار یزد با تاکید بر این که نیازمند خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری هستیم، گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب، خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان و مردم نهاد می تواند راهگشا و کمک کننده باشد.

ابوالقاسم محی الدینی، شهردار یزد در گفت‌وگو با میراث‌آریا با بیان این که مجموعه شهرداری یزد در پی کسب رضایت مردم و گردشگران و مسافران است، گفت: بیش از هرچیزی باید مشکلات شهر از جمله چاله ‌های راه‌ها، نگهداری فضای سبز و زیباسازی مناطق را در دستورکار خود قرار دهیم تا از این طریق رضایت اکثریت مردم را جلب کنیم.

او با اشاره به این که در خصوص موضوع قنات ‌ها، فرونشست‌ ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر به دفعات خواستار تخصیص اعتبارات ملی شده ایم، افزود: رسیدگی به این موارد از این جهت حایز اهمیت است که نگاهی ملی و جهانی به استان یزد وجود دارد و بسیاری از آثار و ابنیه آن نیز ثبت ملی است.

محی الدینی همچنین با بیان این که بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، ادامه داد: حفظ و نگاهداری این میراث نیازمند نوعی نگاه ویژه است. فرونشست ها متاسفانه موضوعی نگران کننده است و افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب ها امری ضروری است.

شهردار یزد با تاکید بر این که با همدلی و همکاری میان دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری و میراث فرهنگی توسعه پایدار گردشگری شهر میراث جهانی یزد، افزایش می یابد، اظهار کرد: یزد یکی از مقاصد اصلی کشور و دارای میراث جهانی ایران است فلذا اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط دستگاه های مربوطه توجه شود.

او با اشاره به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، افزود: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان و مردم نهاد در کنار مشارکت نهادها و حمایت از بخش خصوصی امری ست که در راستای تحقق شعار سال الزامی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha