رسالت تورهای گردشگری دارای مجوز، ترویج فرهنگ طبیعت گردی است

رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: رسالت تورهای گردشگری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام سفری مسئولانه به طبیعت و ترویج فرهنگ طبیعت‌گردی است.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، روزبه آلیانی گفت: تورهای دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که توسط دفاتر خدمات مسافرتی صادر می‌شود و با همراهی راهنمایان مجاز کاملا مسئولانه و در راستای حفظ و حراست از طبیعت بکر استان انجام می شود.

رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان در ادامه افزود: در هفته‌های گذشته، گروه‌های زیادی در قالب تورهای گردشگری به طبیعت گیلان سفر کرده‌اند که اکثر آنان فاقد مجوز و خارج از چارچوب قانونی بوده و موجب تخریب شدند که توسط نیروی انتظامی از ورود برخی از آنان جلوگیری شد.

او تصریح کرد: مواهب خدادادی متعلق به مردم است و همگان در راستای حفظ آن باید کوشا باشند، اداره‌کل میراث‌فرهنگی نیز در کمک به تحقق این مهم، مبادرت به تربیت راهنمایان گردشگری متخصص در زمینه تورگردانی کرده است و انتظار می‌رود نیروی انتظامی ضمن حمایت از این افراد، زمینه را برای استفاده آحاد جامعه از تورهای قانونی فراهم کند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha