نیروهای ماندگار در حوزه صنایع‌دستی قشم تربیت شوند

نشستی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و فرماندار قشم در راستای توسعه دریا محور و آموزش جوامع محلی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نشست توسعه دریا محور و آموزش جوامع محلی گفت: توسعه اکوسیستم گردشگری به جزایر لارک، هنگام و هرمز به تأکید مقام عالی دولت در استان مبنی بر سرعت بخشیدن به توسعه گردشگری دریا محور در سایه دقت باید انجام شود.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود به آموزش جوامع محلی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شعبه دانشگاه هنر ایران در جزیره قشم راه‌اندازی شده، باید برنامه‌ریزی لازم برای حضور ظرفیت‌های انسانی و دانش آموزان علاقه‌مند به رشته‌های مختلف هنری خصوصاً صنایع‌دستی انجام شود تا نیروهای ماندگار در حوزه صنایع‌دستی تربیت شوند.

او اظهار کرد: گسترش و ارتقای هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و همچنین کیفیت‌بخشی به محصولات صنایع‌دستی منجر به تولید محصولات دارای قابلیت عرضه جهانی می‌شود.  

همچنین در این نشست ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای دوربنی، دیرستان و جزایر هنگام و لارک و توسعه زیرساخت‌های تالابی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha