شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی، زمینه‌ساز رشد شهرهای مجاور

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی می‌تواند موجب رونق و ارتقای ظرفیت‌های شهرهای مجاور با اشتراکات فرهنگی شود.

به گزارش میراث آریا، مریم جلالی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر اهر، با بیان اینکه ثبت در صنایع دستی به معنای توسعه به ویژه در بخش‌های بازار و برند می‌شود، اظهار کرد: آنچه در ثبت ملی و ثبت جهانی معیار مهمی به شمار می‌رود، مسئله بازار و برند است. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه باید ابزارهای تبلیغاتی و رسانه به ویژه صداوسیمای استان‌ها پای کار بیاید، افزود: برای ثبت جهانی باید بازار و برند داشته باشیم و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌های موجود را معرفی کنیم. 

او با اشاره به اینکه در دوره مدیریت مدرن باید همه به رشد هم کمک کنیم، گفت: ظرفیت‌هایی که در قالب شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی مطرح می‌شود، می‌تواند شهرهای مجاور و شهرهایی با مشترکات فرهنگی را نیز در ارتقای ظرفیت‌های موجود ارتقا بخشد. 

جلالی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام ظرفیت‌های شهری مانند شهرداری و ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها همراه جریان صنایع دستی هستند، می‌توانیم هفته فرهنگی شهر اهر را در تهران برگزار کنیم. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه باید معرفت را برای شناخت کار و همت را برای اجرای آن داشته باشیم، اظهار کرد: درصددیم برای شهرهای ملی و جهانی شهردار معرفی کنیم تا بتواند الگوی بقیه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha