۸ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه در مسجد جامع ساوه به بهره‌برداری می‌رسد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه از آغاز احداث ۸ چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه سالن همایش در محوطه مسجد جامع ساوه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا رضا ایاز گفت: از مهمترین خدمات برای گردشگران فراهم آوردن امکانات رفاهی است تا با دسترسی آسان آن بتوانند سفر خوبی را تجربه کنند و سرویس بهداشتی نیز یکی از این موارد است که در دنیا مورد توجه ویژه بوده و در ارتقا و سلامت جامعه نقش اساسی دارد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه با اشاره به سرویس‌های بهداشتی مسجد جامع افزود: با توجه به برگزاری جشنواره انار ساوه که هر سال گردشگران بسیاری در این مکان حضور دارند برای راه اندازی ساختمان سرویس‌های بهداشتی در مسجد جامع که در سالهای گذشته بسیار فرسوده و نا مناسب بود محل جدیدی در محوطه مسجد جامع نظر گرفته شد.

ایاز تصریح کرد: احداث ۸ چشمه و نمازخانه و سالن  همایش برای استفاده گردشگران و عموم همشهریان آغاز شده است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. 

او بیان کرد: اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه ساخت و تملک این مجموعه است که امسال خوشبختانه در مرکز بافت تاریخی شهر دیگر مشکل سرویس بهداشتی نخواهیم داشت و با تجهیز و تکمیل سرویس بهداشتی‌های امیدواریم نسبت به سال گذشته گام مثبتی برداشته و رفاه گردشگران و همشهریان را فراهم کنیم. 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه یادآورشد: مسجد جامع ساوه در مرکز بافت تاریخی شهر ساوه واقع شده و شالوده اصلی آن نیز به قبل از اسلام برمی‌ گردد که در سالیان مختلف مرمت و بازسازی شده و هم اکنون از مساجد زیبا و بزرگ جامع کشور به شمار می‌آید که مورد توجه خاص گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022701588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha