فضای موزه باستان‌شناسی ارومیه افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طرح توسعه موزه ارومیه برای افزایش فضای فیزیکی سه برابری این موزه در دست اجرا است.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری اظهار کرد: ۲۵ هزار شئ تاریخی در موزه باستان‌شناسی اورمیه وجود دارد که به علت محدودیت جا، امکان نمایش ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها فراهم است و مکان فعلی جوابگوی نمایش بیشتر را ندارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای طرح توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه ۱۵۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است که زیر نظر کارشناسان این اداره‌کل طرح اولیه و اقدامات لازم برای اجرای پروژه در حال انجام است.

او گفت: موزه ارومیه را می‌توان یکی از غنی‌ترین موزه‌های ایران نامید، قدمت برخی از آثار باستانی موجود در این موزه به چند هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و جدیدترین آثار موزه به دوره قاجار تعلق دارد.

صفری تصریح کرد: در این موزه سه خط نوشته از هزاره اول قبل از میلاد به نام‌های استل کله شین، استل موانا و کتیبه محمودآباد نگهداری می‌شود که به خط میخی اورارتویی است و از جمله مهم‌ترین آثار نگهداری شده در این موزه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022801616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha