دفاع مقدس مهم‌ترین میراث‌فرهنگی ایرانِ اسلامی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس دفاع مقدس مهم ترین میراث‌فرهنگی ایرانِ اسلامی است و فقط یک دوره زمانی محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه‌ای است که باید به نسل‌های بعد منتقل شود.

به گزارش میراث‌آریا، سیدجواد موسوی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و در دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: هفته میراث فرهنگی از ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد با شعار «ایران ما میراث ماست» گرامی داشته می‌شود. هر روز از این هفته به نامی مزین شده که روز سوم خرداد به نام «میراث فرهنگی و دفاع مقدس» نامیده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به ثبت ملی معراج شهدا مشهد و جهاد سازندگی خراسان ادامه داد: شهرستان‌های تابعه استان نیز در دفاع مقدس نقش داشتند که جزو هویت آن‌ها است، امیدواریم بتوانیم در تعامل با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این نقش را احصا در قالب‌های مختلف به گردشگرانی که به مشهدالرضا و استان خراسان رضوی سفر می‌کنند، ارائه کنیم.

موسوی آمادگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را برای گسترش تعاملات با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای معرفی هویت حماسی استان که بیانگر نقش مرکز استان و شهرستان‌ها در دفاع مقدس است را اعلام کرد.

او تصریح کرد: هفته میراث فرهنگی را با یاد شهدا و دفاع مقدس آغاز کردیم امیدواریم شهدا ما را یاری کنند تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
 

دفاع مقدس مهم‌ترین میراث‌فرهنگی ایرانِ اسلامی است

فتح خرمشهرهای پیش‌رو با نشر ارزش‌های دفاع مقدس

هم‌چنین سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این جلسه گفت: راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی، جهاد و مقاومت است تا برای همیشه پرچم حماسه در اهتزاز بماند.

او افزود: پرچم انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم برافراشته است، چرا که با گسترش اندیشه انقلاب اسلامی، قاطبه ملت‌ها حامی تفکر مقاومت، شهادت و مستضعفان هستند و ظالمین در انزوا به سر می‌برند، هرچند نظام سلطه با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ از خود هیمنه‌ای غیر قابل نفوذ ساخته‌اند اما به تعبیر امام راحل این هیمنه پوشالی است.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حفظ هویت ایران اسلامی اشتراک دارند و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نوعی میراث‌داری و گسترش معارفی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تاکید دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: هرچه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت گسترش پیدا کند فتح خرمشهرهای پیش‌رو که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بشارت دادند آسان‌تر خواهد بود.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به تدوین طرح محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی توسط یک گروه پژوهشی، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در حوزه محتوایی سعی دارد ضمن ارائه آثار تجمسی از فناوری روز در راستای ارائه دیجیتالی محتواهای تولید شده استفاده کند که امیدواریم اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این حوزه یاریگر ما باشد.

او با تاکید بر معرفی یادمان‌های شهدای گمنام در جغرافیای استان به گردشگران و روایتگری حماسه دفاع مقدس در این نقاط یادمانی یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از گسترش تعاملات در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مشترک استقبال می‌کند، به طور یقین با هم‌پوشانی، هم‌افزایی و وحدت‌رویه می‌توانیم میراث گرانسنگ، تمدن غنی و پیشینه درخشان اسلام و میراث دفاع مقدس و مقاومت که مایه افتخار است و یکی از رویدادهایی که ملت‌های ایران در قرون آینده به آن مباهات خواهند کرد و ثمره مجاهدت، ایستادگی و شهادت‌طلبی است به شایستگی به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: دفاع مقدس حماسه جاویدی بود که توسط مردم خلق شد و جا دارد در نشر ارزش‌های آن آحاد جامعه نقش‌آفرینی کنند چراکه هویت ملت ایران و امت اسلامی است و همه باید آن را سر دست بگیرند و مُبلغ معارف آن باشند.

در این بازدید احسان زهره‌وندی معاون میراث‌فرهنگی، حسن زمانی بیدختی معاون توسعه مدیریت، یوسف بیدخوری معاون گردشگری، محمداسماعیل اعتمادی معاون صنایع‌دستی، حسین مسعود رحمانی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی،حسین عباس زاده رئیس گروه موزه‌های اداره کل و مصطفی عاشوری فرمانده پایگاه بسیج آقا مصطفی خمینی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و مسئولان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در این جلسه حضور داشتند.  

دفاع مقدس مهم‌ترین میراث‌فرهنگی ایرانِ اسلامی است

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha