برگزاری سومین جشنواره نعنا در روستای زین‌آباد شهرستان بجستان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان از برگزاری سومین جشواره نعنا در این شهرستان خبرداد.

به گزارش میراث ‌آریا، مهدی جمالی گفت: این جشنواره هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه با حضور میهمانان کشوری و استانی در محل کاروانسرای تاریخی روستای زین آباد شهرستان بجستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان ادامه داد: در حاشیه و هم‌زمان با این رویداد بزرگ در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی  و کارآفرینان غرفه‌های تولیدات بومی ومحلی هنرمندان صنایع‌دستی برپا شد و در قالب ۳۰ غرفه محصولات کشاورزی، خشکبار، صنایع‌دستی بومی و محلی و تولیدات کارآفرینان سطح شهرستان عرضه شد.

جمالی اظهار کرد: با وجود این‌که سفرها و تورهای هماهنگ شده در سطح استان به دلیل بارندگی‌های شدید و شرایط جوی نامساعد لغو شده بود اما شهروندان شهرستان بجستان از این جشنواره و بازارچه و غرفه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی استقبال بی‌نظیری داشتند.

هم‌چنین حسن حیدری فرماندار شهرستان بجستان در این مراسم به ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان بجستان طی سه سال اخیر در حوزه برگزاری رویدادهای فرهنگی مبتنی بر فرصت اجتماعی و اقتصادی گام‌های مهمی برداشته و در زمینه انار و نعنا جشنواره‌ برگزار می‌کند.

او تصریح کرد: رشد و رونق اقتصادی ناشی از توسعه گردشگری شهرستان ملموس است و توجه بیشتر به ابنیه تاریخی این شهرستان ضرورت دارد.

حیدری افزود: با توجه به درخواست اعضای شورای اسلامی روستا و دهیار روستای زین‌آباد برای مشارکت در حفظ، احیا و مرمت کاروانسرای این روستا، امیدوارم بتوانیم اقداماتی تا قبل از برگزاری جشنواره چهارم نعنا در این زمینه انجام دهیم.

روستای زین‌آبـاد دروازه ورودی خراسان رضوی از توابع بخش مرکزی شهرستان بجستان در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

برگزاری سومین جشنواره نعنا در روستای زین‌آباد شهرستان بجستان

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha