بازدید نظارتی مشترک از تأسیسات گردشگری استان سمنان شدت یافت

بازدیدهای نظارتی مشترک از تأسیسات گردشگری استان سمنان توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و تعزیرات حکومتی، بهداشت، شرکت نفت، صنعت، معدن و تجارت شدت یافت.

به گزارش میراث آریا، در راستای اجرای مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر زائران و مسافران و تأکید سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان مبنی بر تشدید نظارت بر نحوه خدمات‌دهی تأسیسات گردشگری برای آمادگی و خدمات‌دهی هرچه بهتر تأسیسات به مسافرین و زائرین آقا علی ابن موسی رضا(ع) در دهه کرامت، بازدید از تأسیسات گردشگری در محور مواصلاتی تهران - مشهد توسط کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و تعزیرات حکومتی، بهداشت، شرکت نفت، صنعت، معدن و تجارت و ... شدت یافت.

نظارت‌ها بر تأسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی سطح استان با هدف اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت نرخ نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، بررسی نحوه ارائه خدمات و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه برای فراهم آوردن زمینه سفری ایمن برای مسافران و زائران در استان به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۴۵ مورد نظارت بر تأسیسات گردشگری در استان سمنان انجام‌ شده است که ۱۱۵ مورد از آن به‌صورت مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت، راهداری و حمل‌ونقل و تعزیرات حکومتی بوده است.

اغلب تأسیسات از نظر بهداشت و رعایت نرخ نامه‌ها ارائه خدمات کیفیتی مطلوب داشته‌اند، اما تذکراتی به برخی واحدها داده شد که با استمرار نظارت‌ها، شاهد تحقق خدمات‌رسانی بهتر به زائران و مسافران در استان سمنان خواهیم بود.

گردشگران و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز اقامتی و پذیرایی می‌توانند با سامانه ملی ۰۹۶۲۹ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha