رفع ناترازی برق یکی از برنامه‌های راهبردی دولت است

استاندار گیلان گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی دولت رفع ناترازی‌های برق است که در این راستا از سال ۱۴۰۰ تاکنون تلاش بر این است که از ظرفیت همه نیروگاه‌ها استفاده کنیم و وارد مدار شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، اسدالله عباسی امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در حاشیه بازدید از پست برق ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید حق بین رشت گفت: در گیلان برای رفع ناترازی برق تلاش شده تا از همه ظرفیت نیروگاه‌های استان استفاده و وارد مدار شود. 

استاندار گیلان افزود: پست ۲۳۰ کیلوولت برق شهید حق بین رشت یکی از پروژه‌های بزرگ صنعت برق گیلان و بزرگترین پست GIS در این استان است که برای بهره برداری از آن، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که در دومین سفر رئیس جمهوری به گیلان افتتاح خواهد شد. 

او با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های موجود با استفاده از دانش روز بهترین استفاده شود، تصریح کرد: تاکید رئیس جمهوری نیز بر همین امر است و باید برای پیشرفت روزافزون به کار خود سرعت دهیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق‌بین رشت نیز همین گونه است زیرا با توجه به محدودیت‌های زمین که در گیلان وجود دارد، با استفاده از دانش روز از حداقل فضا استفاده شده تا حداکثر بهره برده شود. 

 همچنین مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان نیز در حاشیه این بازدید گفت: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین رشت دومین پست GIS و بزرگترین پست نوع خود در استان است که ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد که به پست‌های ۲۳۰ کیلوولت شهید سیادتی رشت، پست رشت شمالی در خمام و پست ۲۳۰ کیلوولت پونل در رضوانشهر و به واسطه آن به پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پره سر متصل است و نقش حیاتی در انتقال انرژی نیروگاه پره‌سر به شبکه سراسری دارد. 

محمود دشت بزرگ افزود: حدود سه سال است که این پست برق با هدف خدمات‌رسانی بهتر به مردم در حال احداث است و بزرگترین پست صنعت برق گیلان از نظر ظرفیت‌سازی است که همه تجهیزات آن در فضای بسته قرار دارد. 

او تصریح کرد: این پروژه از دهم اردیبهشت ماه امسال اجرا شده و همچنین به دلیل استفاده از فناوری GIS زمین مورد نیاز برای احداث این پست به حداقل کاهش یافته تا صرفه‌جویی مناسبی در استفاده از زمین برای احداث این پست انجام شود. 

مدیرعامل شبکه توزیع برق گیلان گفت: البته شبکه برق گیلان از سال گذشته خود را آماده کرد تا بهترین شرایط را برای مشترکان فراهم کند و امیدواریم که آن‌ها نیز با رعایت اصول صرفه جویی، ما را در خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha