استان زنجان دارای یک پایگاه میراث جهانی و ۲ پایگاه ملی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: زنجان از ظرفیت خوبی برخوردار است و از ۲۶ پایگاه جهانی در کشور استان استان زنجان دارای یک پایگاه میراث جهانی و ۲ پایگاه ملی است.  

به گزارش میراث آریا، در دومین روز از هفته میراث‌فرهنگی، جلسه شوراهای راهبردی پایگاه‌های ملی و جهانی استان زنجان به صورت برخط با حضور علی دارابی معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزارتخانه و رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی برگزار شد.  

در این جلسه سید سعید صفوی گفت: شش جلسه شورای راهبردی پایگاه‌های ملی و جهانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد که در این جلسات طرح معابر پیرامون ارگ سلطانیه، مرمت بام و رواق غربی گنبد و چگونگی حفاظت و مرمت کاشیکاری گنبد، طرح‌های مطالعاتی پلان مدیریت مجموعه. پلان مدیریت بحران، پلان مدیریت گردشگری، شرح خدمات مطالعه کاشیکاری گنبد و طرح مطالعاتی پلان مدیریت بحران، طرح مطالعاتی حفاظت، آماده‌سازی و مرمت مجموعه میراث جهانی سلطانیه، برنامه‌های اجرایی پایگاه سلطانیه در نوروز بررسی شد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی فرهنگی استان زنجان در این جلسه افزود: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به عنوان تنها اثر جهانی استان در لیست یونسکو و پایگاه ملی داش کسن و چهرآباد، دو پایگاه ملی این استان هستند.  

در حاشیه این جلسه از فرهیختگان، پیشکسوتان عضو شوراهای راهبردی استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha