مواضع یکسان ایران و آذربایجان در مسائل منطقه و بین‌المللی/ جهان شاهد دوستی ایران و آذربایجان است

رئیس‌جمهوری آذربایجان در جریان افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی در منطقه مرزی استان آذربایجان‌شرقی، مواضع ایران و آذربایجان در مسائل منطقه و بین‌المللی را یکسان عنوان کرده و بر دوستی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا، «الهام علی‌اف» امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آیین افتتاح سد قیز قلعه سی با تاکید بر اینکه امروز روابط ایران و آذربایجان جایگاه ویژه‌ای دارد و با قدردانی از مهندسان ایرانی که در احداث این نیروگاه مشارکت داشته‌اند، گفت: برای ساخت این پروژه‌ها از ظرفیت‌های بزرگی بهره گرفته شده است چرا که اجرای چنین پروژه‌ای نیاز به تجربه بالایی است. 

رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان دوستی و روابط بین ایران و آذربایجان را دارای سابقه تاریخی دانست و تصریح کرد: اجرای این پروژه نشان بر دوستی دو کشور است و امروز تمام دنیا شاهد دوستی میان ایران و آذربایجان هستند. مردم ما در یک منطقه می‌زیسته‌اند و مراودات دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار داشته است. 

او گفت: امروز با آیت الله رئیسی درباره مسائل بسیار مهمی مذاکره و اطمینان حاصل شد که دیدگاه‌های دو کشور به‌ویژه در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک است و ما در چارچوب تمام سازمان‌های بین المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم. 

علی‌اف با اشاره به پروژه‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان که در حوزه حمل و نقل در حال اجرایی شدن است، گفت: کریدور شمال-جنوب برای منطقه بسیار مهم است و با ایجاد زیرساخت‌های راه آهن در ایران این کریدور به حیاتی‌ترین رگ حمل و نقل دنیا بدل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha