صنایع‌دستی می‌تواند در حل مشکل اشتغال کرمانشاه تاثیرگذار باشد

استاندار کرمانشاه از حمایت از صنایع‌دستی استان خبرداد و گفت: صنایع‌دستی می تواند در حل مشکل اشتغال در استان تاثیر گذار باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد طیب صحرایی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در دیدار با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، یکی از رویکردهای اصلی استان را توجه به حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ بنا داریم که علاوه بر حوزه های صنعت، کشاورزی و ... روی حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی توجه و تمرکز ویژه ای داشته باشیم. 

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه صنایع‌دستی می تواند در حل مشکل اشتغال در استان تاثیر گذار باشد، گفت: کرمانشاه در دهه‌های گذشته با آمار بالای نرخ بیکاری مواجه بوده، این درحالی است که در ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی همچون حوزه صنایع‌دستی در استان وجود دارد که برای حل این مشکل می توان از آن کمک گرفت. 

او اضافه کرد: با دستور رئیس جمهور امسال قرار است کار ویژه‌ای در حوزه اشتغال برای استان صورت گیرد که صنایع‌دستی هم می تواند بخشی از فعالیت‌هایی باشد که در این حوزه صورت می‌گیرد. 

صحرایی تصریح کرد: ما در استان این آمادگی را داریم که با معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه همکاری‌های خوبی را در حوزه صنایع‌دستی داشته باشیم. 

او ادامه داد: اگر وزارتخانه در بحث صنایع‌دستی حمایت‌های بیشتری را از هنرمندان صنایع‌دستی استان داشته باشد، قطعا نتیجه آن تولیداتی فاخر در این حوزه خواهد بود و به اشتغال که مورد تاکید استان نیز قرار دارد منجر می‌شود. 

استاندار کرمانشاه در خاتمه خواستار پیگیری پروژه تله‌کابین کرمانشاه و افزایش اختیارات تصمیم گیری به استان از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha