رویداد مردمی نوآوری در کسب وکارهای بومی و غذاهای محلی در زاهدان برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین رویداد مردمی نوآوری در کسب و کارهای بومی و غذاهای محلی در زاهدان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، اولین رویداد مردمی نوآوری در کسب و کارهای بومی و غذاهای محلی در بخش‌های سفال، حصیر، پارچه بافی، قالی بافی، سوزن‌دوزی و چوب و معرق با حضور اساتید برجسته هر حوزه و دانشجویان و علاقه‌مندان در خانه خلاق و نوآوری دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد. 

در این جشنواره ابتدا اساتید بخش‌های مختلف، آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان و شرکت کنندگان ارائه می‌دهند و سپس کارگاه‌های ایده‌پردازی برگزار و به منظور اجرای نهایی با مشورت داوران و اساتید انتخاب می‌شوند. 

هدف از برگزاری این رویداد، نزدیک شدن و برقراری ارتباط علمی میان دانش آموختگان دانشگاهی با اساتید تجربی در هر حوزه است تا دانشجویان از محیط صرف آکادمیک و علمی خارج شده و در فضای میدانی نیز حضور داشته باشند. 

همچنین در این جشنواره و رویداد علمی و عملی بیش از ۲۰۰ نفر شرکت کردند که ضمن فراگیری آموزش‌های لازم، ایده‌های خود را نیز مطرح کردند که در پایان و پس از داوری به سه ایده برتر که قابلیت تجاری‌سازی و عمل داشته باشد به تریب هدایای نقدی ۵۰.۳۰ و ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود. 

به تیم‌های برتر نیز تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره تعلق می‌گیرد و نفرات برگزیده گواهی نامه‌های معتبر اختصاص داده می‌شود. 

این جشنواره با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان و حمایت‌های دانشگاه سیستان وبلوچستان و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و سایر نهادها اجرایی شده است. در این جشنواره رویداد محور که به مدت سه روز به طول می‌انجامد، سیاه چادرهای بومی اداره کل میراث فرهنگی استان و آثار و صنایع‌دستی و هنرهای بومی مردمان استان نیز به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023102041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha