پایش و حفاظت الکترونیکی موزه رشت با همکاری سازمان بازرسی گیلان محقق شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: حفاظت الکترونیکی موزه رشت به عنوان یک اثر فاخر و ارزشمند، با حمایت‌ها و همکاری سازمان بازرسی کل استان محقق شد.

به‌گزارش میراث آریا، ولی جهانی گفت: با توجه به‌ اهمیت و ضرورت صیانت از آثار ارزشمند تاریخی، در روزهای پایانی سال گذشته و به‌منظور نظارت میدانی، موزه رشت مورد بازدید بازرسان بازرسی کل استان قرار گفت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: با توجه به ضرورت رفع مشکلات در موزه رشت، سازمان بازرسی کل استان به عنوان مهم‌ترین منبع نظارتی در استان و با همراهی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به‌منظور خرید تجهیزات اختصاص داد و در همین راستا تجهیزات مورد اشاره در نیمه دوم اسفند سال گذشته خریداری و در بازه زمانی مطلوب، سیستم‌های حفاظتی و نظارتی اجرا شد.

او با اشاره به نصب ۳۸ دوربین مداربسته و سیستم مونیتورینگ پیرامون حفاظت الکترونیکی  موزه رشت یادآور شد: با اختصاص این اعتبارات، سیستم کامل اطفای حریق و زنگ هشدار پلیس و... در این موزه نصب شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اضافه کرد: رونمایی از دو شی باقدمت سه هزار ساله، مستلزم پیاده‌سازی سیستم حفاظتی الکترونیکی استاندارد برای محل موزه رشت بوده و بازرسی کل گیلان همچنان در کنار این اداره‌کل به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر قرار دارد. 

جهانی تأکید کرد: مقرر شده است که از محل اعتبارات ستاد سفر، مبلغی به منظور اصلاح در ورودی موزه، تعویض و بهبود سیستم تهویه موزه رشت اختصاص یابد و بر نحوه نگهداری اشیای موزه دقت نظر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030100043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha