پیکر خادم‌ الرضا در حرم رضوی آرام گرفت

با حضور میلیونی مردم، پیکر خادم‌ الرضا، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش پس از تشییع در خیابان‌های مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) وارد و پس از طواف، در آرامگاه ابدی‌اش به خاک سپرده‌ شد.

به گزارش میراث آریا، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از نماز ظهر، پنجشنبه، سوم خرداد ماه در مشهد آغاز شد و مردم قدرشناس استان های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و به ویژه مردم مشهد و زائرانی که از دیگر شهرها و استان‌های برای بدرقه رئیس‌ جمهور شهید به مشهد آمده بودند، در بولوار امام رضا (ع) حضور یافتند و آخرین وداع با شهید جمهور و همراهان را انجام دادند و آن‌ها را تا مزار ابدی‌اش در حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهان حوالی ظهر به فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد وارد شد و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیکر شهید جمهور حدود ساعت ۱۴ به داخل جمعیت تشییع‌کنندگان منتقل شد.

البته از ساعت‌ها قبل سیلی از جمعیت از کوچه و خیابان‌های منتهی به خیابان امام رضا (ع) آمدند تا بار دیگر با این شهید و آرمان‌ها او اعلام همبستگی کنند و وداعی باشکوه را رقم بزنند.

زن و مرد، پیر و جوان، دانش آموز و دانشجو، کارگر و کاسب، معلم و استاد دانشگاه و ... همه آمده بودند، با چشمانی اشکبار قلبی لبریز از عشق و محبت به رئیس جمهور شهید و همراهان ابراز ارادت کردند.

تدارکات آماده‌سازی مزار رئیس‌ جمهور فقید در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی (ع) انجام و به گفته مسئولان آستان قدس شهید جمهور از سال‌ها پیش وصیت کرده بود، پس از درگذشتش در این رواق و در کنار مزار شهید هاشمی‌نژاد، در نقطه‌ای که بین مشهدی‌ها به «پایین‌ پای حضرت» معروف است، به خاک سپرده شود که براساس وصیت خادم الرضا شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیس در آغوش خاک در حرم مطهر رضوی آرام گرفت.

دیروز نیز پس از اینکه رهبر انقلاب بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه کردند، مردم تهران برای تشییع رئیس‌ جمهور فقید و همراهانش سنگ تمام گذاشتند و صحنه‌های پرشکوهی از وداع با خادمان کشور را رقم زدند که که پیش از آن در تبریز هم رخ داد بود و سپس در قم و بیرجند تکرار شد.

همچنین شامگاه دوم خرداد ماه نیز پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد و پس از طواف در حرم مطهر رضوی، به تهران منتقل شد تا در حرم عبدالعظیم حسنی خاکسپاری شود.

همچنین از کشورهایی مانند قطر، مصر، روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق، ارمنستان، بلاروس، تونس، هند و کویت مهمانانی در سطح سران یا نخست‌ وزیر در مراسم تشییع رئیس‌ جمهور فقید ایران در تهران شرکت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030400138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha