اسکان رایگان بیش از ۷ هزار نفر از شرکت کنندگان تشییع شهدای خدمت در مشهد

رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی گفت: با اعلام آمادگی تشکل‌های گردشگری و زیارتی استان خراسان رضوی شرایط ویژه‌ای برای میزبانی از از شرکت کنندگان تشییع رئیس جمهور شهید و همراهان در استان فراهم و ۷ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت رایگان اسکان داده شدند.

به گزارش میراث‌آریا، سید محمود مادرشاهیان گفت: تمامی مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در این اقدام مشارکت کردند.

رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی ادامه داد: از سوی مراکز اقامتی بیش از ۱۰۰ هزار تخت برای اسکان رایگان تدارک دیده شده و به صورت داوطلبانه اعلام شد که ۷۲۰۰ نفر از این ظرفیت استفاده کردند.

او تصریح کرد: فرهنگ میزبانی و خدمت به زائران علی ابن موسی الرضا (ع) مهم‌ترین افتخار تشکل‌های گردشگری و اقامتی استان خراسان رضوی است. رویکرد رئیس جمهور، شهید آیت الله رئیسی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در دولت سیزدهم همواره رویکردی مردمی و حمایتی از خادمان زائران رضوی بوده و در دوران سخت عبور از بحران کرونا در کنار ما بودند، این حداقل کاری است که می‌توانستم به نشانه قدرشناسی از رئیس جمهور شهید و هیئت همراهشان انجام دهیم.

رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی به سیاست‌ها و عملکرد دولت سیزدهم در  حوزه گردشگری و به ویژه جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و هئیت دولت به ویژه وزرای خارجه و میراث‌فرهنگی با شناخت دقیق از نیازهای زائران و گردشگران و برنامه‌ای مدون با لغو روادید یک طرفه برای ۳۲ کشور زمینه حضور زائران و گردشگران و رونق این صنعت را فراهم کردند.

همچنین سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اظهار کرد: برپایی موکب‌ها در محورهای مواصلاتی استان برای رفاه حال افرادی که تشییع پیکر شهدای خدمت مراجعه کردند، آماده سازی مساجد، سرویس‌های بهداشتی، وضوخانه ها و نمازخانه‌های بین‌راهی استان، آمادگی واحدهای اقامتی د محورهای منتهی به مشهد برای اسکان رایگان و اعلام آمادگی بیش از ۱۰۰ هزار تخت برای اقامت رایگان از اقداماتی است که برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در تشییع پیکر شهدای خدمت انجام شد.

او افزود:  هتل‌ها و مراکز اقامتی برای مستندسازی و تصویربرداری از این رویداد بزرگ همکاری داشتند و برای خدمات اضطراری از جمله وضوخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی آماده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha