نقش مهم دهیاران و اعضای شورای روستاها در حفاظت از آثار تاریخی زرندیه مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها از مهم‌ترین عوامل اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی استان محسوب می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا، جلسه انجمن‌های میراث فرهنگی روستاهای بخش خرقان روز شنبه ۵ خردادماه با حضور بخشدار و دهیاران روستاها در محل بخشداری مرکزی این شهرستان برگزار شد.

زهرا رنجبر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه در این نشست گفت: ابلاغیه آثار تاریخی هر روستا برای حفاظت و صیانت به دهیاران تحویل داده شد.

او هدف از تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی را حفاظت و پاسداری از حریم میراث‌فرهنگی، شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آداب و رسوم بومی و محلی و شناسایی، معرفی و حمایت از صنایع‌دستی بومی دانست و افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها از مهمترین عوامل اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی استان محسوب می‌شوند و حفاظت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان بدون یاری و همکاری این افراد و تنها به وسیله پرسنل یگان حفاظت امکان پذیر نیست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: در این شهرستان ۶۶ اثر ثبتی، تحت حفاظت وجود دارد که از این تعداد ۵۲ اثر در بخش خرقان موجود است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030600221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha