شهرداری رومشکان برای احیای تپه چغابل برنامه‌ریزی کند

استاندار لرستان گفت: شهرداری رومشکان با همکاری میراث فرهنگی لرستان برای احیا و بهسازی حریم تپه باستانی چغابل برنامه‌ریزی کند

به گزارش میراث آریا، ابوطالب شفقت 7 خردادماه در شورای اداری شهرستان رومشکان در محل فرمانداری این شهر افزود: تپه‌های تاریخی این شهر می‌تواند زمینه توسعه گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه را فراهم کند.

استاندار لرستان اضافه کرد: شهرداری با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند ضمن احیای این تپه‌های باستانی، زمینه ایجاد پارک و فضای سبز پیرامون محور باستانی را فراهم کند.

او اظهار کرد: با بهسازی حریم این تپه باستانی و ایجاد فضای سبز، می‌توان زمینه خدمات رسانی به مردم را نیز ایجاد کرد.

شفقت افزود: با رعایت قوانین و مقررات میراث‌فرهنگی و بدون لطمه‌زدن به این اثر تاریخی، می‌توان زمینه استفاده بهتر مردم از این جاذبه گردشگری را فراهم کرد

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان نیز گفت: تپه باستانی چغابل از جمله آثار مهم تاریخی استان و منطقه است و نام‌گذاری رومشکان ارتباط مستقیم با این تپه و آثار باستانی شهر دارد.

حسن‌پور افزود: شهر رومشکان و تپه‌های باستانی آن می‌تواند زمینه توسعه گردشگری را در منطقه فراهم کند.

او با اشاره به تپه زاغه این شهر نیز اظهار کرد: در زیر این تپه باستانی یکی از کاخ‌های دوره ساسانی قرار دارد که در صورت تامین اعتبار و همکاری فرمانداری می‌توان این اثر تاریخی را احیا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha