نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر با تأکید بر گردشگری پایدار خانواده محور در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میراث آریا، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و افراد دارای معلولیت استان و مهدی شیرخانی دبیر میز ملی گردشگری دریایی و تالابی استان روز یکشنبه ۶ خرداد برای بررسی اجرای طرح راه‌اندازی نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر برگزار شد.

محمد محسنی با اشاره به این‌که گردشگری دسترس‌پذیر، مورد تأکید سازمان جهانی گردشگری است که این اداره‌کل سعی دارد در گردشگری دریایی این موضوع را اجرایی کند، بیان کرد: این نوع گردشگری بر پایه گردشگری خانواده محور است و امکان دسترسی برای سالمندان و معلولان برای تردد راحت در سواحل شنی را فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر در بندر خمیر پیش‌بینی‌شده که از اهداف آن مطلوب سازی و معرفی بندر خمیر به‌عنوان اولین سایت گردشگری ساحلی ـ تالابی دسترس‌پذیر کشور و زمینه‌سازی برای تبدیل این شهر تالابی به‌عنوان شهر مکمل گردشگری است.

او با اشاره به اینکه در طرح سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر تمهید زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری خانواده نیز در این طرح گنجانده‌ شده است، اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی، تکریم توان‌خواهان و ایجاد فرصت دسترسی برابر از دیگر اهداف این طرح است.

محسنی ادامه داد: ایجاد مزیت رقابتی پایدار و ارتقای برند مقصد گردشگری جهان شهر یادگیرنده و تالابی بندر خمیر برای توسعه بازار در بازار رقابتی پیش رو از مزیت‌های این طرح است. برای اجرایی شدن طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر، همکاری سازمان‌های بهزیستی، بنادر و دریانوردی، حفاظت محیط‌زیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران را می‌طلبد.

در  ادامه احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و افراد دارای معلولیت استان از کلیات این طرح استقبال کرد و گفت: از  تمام ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای اجرایی شدن این طرح استفاده می‌کنیم.

در پایان مقرر شد با هماهنگی احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندر خمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان هرمزگان جلسه مشترکی با حضور مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، مشاور طرح و رئیس سازمان بهزیستی کشور انجام شود تا از ظرفیت و پشتیبانی سازمان بهزیستی برای اجرایی شدن طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر در بندر خمیر به‌عنوان پایلوت استفاده شود.

گردشگری دریایی مجموعه فعالیت‌های تفریحی است که در دریایی و دور از ساحل توسط گردشگران انجام می‌شود. در سایت گردشگری دریایی فعالیت‌های تفریحی آبی مانند غواصی، پدل برد، اسکی روی آب، جت اسکی، آکواریوم دریایی، ماهیگیری و...  تجربه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha