برای حمایت از صنعتگران کرمان هم‌افزایی و انسجام نیاز است

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: برای حمایت از صنعتگران به هم‌افزایی و انسجام نیاز است و نگاه ویژه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش میراث آریا، اعظم علیخانی سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ در دیدار با رئیس بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان گفت: برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در استان کرمان به هم‌افزایی و انسجام بین بخشی نیاز است و نگاه ویژه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون صنایع‌دستی کرمان گفت: با توجه به پیش‌رو داشتن هفته صنایع‌دستی تقویت همکاری حوزه صنایع دستی با اداره بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان در اولویت است و انسجام و وحدت بین ارگان‌ها و ادارات استان کرمان در حوزه‌های مختلف مهم و ضروری است.

او گفت: باید بتوان با حمایت از هنرمندان در حوزه صنایع‌دستی و اطلاع رسانی به جامعه هدف نگاه امیدبخشی را در بین هنرمندان ایجاد  و حس خوب را در جامعه هنری استان تقویت کرد.

علیخانی اظهار کرد: در مناطق کم‌برخوردار استان می‌توان با حمایت از صنایع‌دستی اشتغال‌زایی کرد و ایجاد شغل برای هنرمندان در مناطق کم برخوردار استان باید در اولویت کارها باشد.

معاون صنایع‌دستی کرمان با بیان اینکه با حذف پیمان‌سپاری ارزی از صنایع دستی، هنرمندان نباید در سامانه نیما ورود کنند و کل ارزآوری متعلق به هنرمند است و بازپرداخت به دولت ندارند، گفت: این بزرگ‌ترین دستاورد دولت برای حوزه صنایع‌دستی است.

او در ادامه افزود: در هفته صنایع‌دستی دستی نمایشگاه ویژه آثار مهر اصالت ملی را خواهیم داشت و در کنار این نمایشگاه، سمیناری برنامه‌ریزی شده تا برای افرادی که موفق به دریافت این نشان نشده‌اند و از این رقابت بازمانده‌اند فرصتی ایجاد شود تا با کارشناسان و ارزیابانی که در این رقابت حضور داشته آشنا شوند و بدانند که چه آیتم‌هایی حائز اهمیت بوده تا هنرمند توانسته این نشان مهر اصالت را دریافت کند.

علیخانی با اشاره به اینکه شهردار کرمان دبیر شهر ملی صنایع‌دستی کرمان است، گفت: امیدواریم کرمان ثبت جهانی شود و بتوانیم از کنار این برند شدن کرمان، در حوزه کسب و کار هویت بنیان در عرصه جهانی نام قالی کرمان و دیگر صنایع‌دستی کرمان را بیش از پیش بلند آوازه کنیم.

معاون صنایع‌دستی کرمان با اشاره به اینکه استان پهناور کرمان با قدمت تاریخی منحصر بفرد و متعدد دارای ظرفیت‌های خوبی است گفت: کرمان دارای ۵ شهر ملی و یک شهر جهانی صنایع‌دستی است.

او گفت: باید در مباحث آموزشی به طور جدی ورود کرد و با هم‌افزایی و تعامل خروجی موثری داشت.

علیخانی در ادامه افزود: استعدادیابی مددجویان ندامتگاه و حمایت از این قشر در مباحث آموزشی و دریافت مجوز می‌تواند به بحث اشتغال آنها د جامعه کمک کرده و نگاه واقع‌گرایانه به کانون اصلاح تربیت می‌تواند مسیر جدیدی برای این نوجوانان در جامعه ایجاد و آنها را آماده ورود به فضایی متفاوت کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030900436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha