همایش گردشگری آگاهانه با عنوان نشست آموزشی و تخصصی آسیب‌ها و تهدیدات امنیتی گردشگران خارجی در آذربایجان غربی به کار خود پایان داد

همایش دو روزه گردشگری آگاهانه با عنوان نشست آموزشی و تخصصی آسیب‌ها و تهدیدات امنیتی گردشگران خارجی با استقبال بیش از ۶۰۰ فعال گردشگری در آذربایجان غربی به کار خود پایان داد.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری در این همایش ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای خدمت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه گردشگری اظهار کرد: در دولت سیزدهم گام‌های موثری برای توسعه گردشگری برداشته شد که یکی از آنها لغو روادید با ۳۲ کشور خارجی بود که این امر نقش مهمی نیز در مقابله با ایران‌هراسی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در برخورد با یک گردشگر خارجی همگی باید توجه داشته باشیم که او ما را به‌عنوان یک سفیر و نماینده ایران می‌بیند که هرگونه رفتار و گفتار ما می‌تواند بر روی او تاثیرگذار باشد چرا که متاسفانه به‌دلیل سیاه‌نمایی که در مورد ایران در رسانه‌های خارجی انجام می‌شود فردی که به ایران سفر می‌کند یک ذهنیت منفی دارد که نوع رفتار با او می‌تواند این ذهنیت را عوض کند.

او با بیان اینکه آموزش به‌روز در همه حوزه‌های گردشگری اعم از نحوه برخورد، پذیرایی و ... می‌توادر کشور کمک کند، ادامه داد: برای مقال در سفر تعدادی از مسئولان آذربایجان غربی به شهرند به توسعه این صنعت وان ترکیه، ما در یک هتل اسکان داشتیم که همه خدمات آن توسط دانشجویان رشته‌های گردشگری و سایر رشته‌های مرتبط ارائه می‌شد که این خود باعث می‌شود تا دانشجویان ضمن فراگیری مطالب تئوری به‌صورت عملی نیز آنها را تجربه کنند.

صفری با اشاره به اینکه نوع نگاه به حوزه گردشگری باید یک نگاه جدید و تحولی باشد، گفت: متاسفانه در آذربایجان غربی با وجود برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی، به‌دلیل وجود نگاه سنتی، صنعت گردشگری آنگونه که باید و شاید توسعه نیافته و تغییر این شرایط مستلزم تغییر نگاه ما به حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031000459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha