فعالیت بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان اردبیل/ اردبیل یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات صنایع‌دستی در کشور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اردبیل یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات صنایع‌دستی با فعالیت بیش از ۳۰ هزار هنرمند است.

به گزارش میراث آریا، حسن محمدی ادیب در نشست هنرمندان صنایع‌دستی استان با امام جمعه اردبیل، گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات صنایع‌دستی در کشور است که در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار هنرمند در ۶۴ رشته در استان فعال هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: هنرمندان استان در حوزه صنایع‌دستی افتخارات مختلفی را در سال‌های اخیر کسب کرده‌اند که قابل توجه است، دریافت نشان بین‌المللی یونسکو توسط هشت هنرمند و دریافت نشان ملی توسط ۷۰ هنرمند از جمله این افتخارات است.

او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات متعددی را در راستای حمایت از فعالان صنایع‌دستی انجام می‌دهد که پرداخت تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از عرضه محصولات با برگزاری نمایشگاه‌ها و زمینه‌سازی برای صادرات برخی از این اقدامات حمایتی هستند.

محمدی ادیب با اشاره به اهمیت موزه صنایع‌دستی اردبیل، ادامه داد: موزه صنایع‌دستی اردبیل سال قبل در محل حمام تاریخی شیخ در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ایجاد شد و فعالیت این موزه و نمایش آثار در آن در فروش صنایع‌دستی اردبیل تاثیر چشم‌گیری داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: ساماندهی بازارچه‌های صنایع دستی، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و ثبت عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم در حال پیگیری است تا بتوانیم محصولات صنایع‌دستی استان را بیشتر از قبل در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.

او اضافه کرد: بیمه هنرمندان صنایع‌دستی پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد و تعداد ۱۴۰ نفر از هنرمندان استان بیمه می‌شوند که سعی می‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم و هنرمندان بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032401303
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha