نشست ساماندهی بازار قلعه‌محمود کرمان برگزار شد

نشست هماهنگی در راستای احیا، ساماندهی و انتقال کارگاه‌های ساخت طلا وجواهر به بازار قلعه‌محمود برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، نشست ساماندهی بازار تاریخی قلعه‌محمود با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، سید مصطفی آیت الهی موسوی معاون عمرانی استاندار، سعیدشاهرخی مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محسن تویسرکانی شهردار کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی و نماینده اوقاف و امورخیریه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

در این نشست محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ضمن اشاره به توان بالای کرمان در داشتن آثار تاریخی و ظرفیت زیاد گردشگری که نیاز به توجه و حضور سرمایه‌گذار داشته گفت: برای احیای بازار قلعه محمود و کارگاه‌های ساخت طلا طرح مرمت متناسب نوع فعالیت آماده‌ شده تا با تقسیم وظایف به مطلوب خواست همه ارکان دخیل برسیم.

استاندار کرمان افزود: پشتیبانی همه دستگاه‌های اجرایی در احیا بازار قلعه محمود فراهم است و در خصوص تامین امنیت بازار مشکلی نبوده و با حاضر شدن زیرساخت‌های لازم بهبود می‌یابد.

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون عمرانی استاندار در خصوص ساماندهی این بازار اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۲۵ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی برای مرمت و بازسازی بازار قلعه محمود هزینه شده تا این بازار به صورت ویژه برای صنایع‌دستی فعال شود.

محسن تویسرکانی شهردار کرمان بیان کرد: امکان سرمایه‌گذاری فراوان در حوزه شهری بافت تاریخی شهر کرمان وجود دارد.

او افزود: واحد بازآفرینی شهری شهردار با تمرکز بر بافت تاریخی کرمان عینیت می‌بخشیم.

سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه ماموریت اتاق در خصوص رویدادهای گردشگری، گردشگری رویداد محور و جذب گردشگر است، گفت: احیای بافت تاریخی و اماکنی چون کاروانسراهای هندوها و چهارسوق و بازار قلعه‌محمود در برنامه‌های اتاق قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032701551
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha