دعای عرفه و نماز عید قربان درامامزادگان و بقاع متبرکه شاخص زنجان برگزار شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: دعای پرفیض و عرفانی امام حسین (ع) و نماز عید قربان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: دعای عرفه در امامزاده سید ابراهیم(ع)، زینبیه اعظم و حسینیه اعظم در شهرستان زنجان، بقعه قیدار بن اسماعیل نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس در شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهرستان طارم و مسجد جامع شناط ابهر از ساعت ۱۷ روز یکشنبه (نهم ذی الحجه) برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: از برپایی نماز عید قربان در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جشن های عید سعید غدیر، فعالیت مبلغین بومی و اعزامی در امامزادگان، برگزاری پویش های مردمی جشن غدیر با استفاده از ظرفیت مردمی و هیئت های مذهبی، اجرای برنامه و مسابقه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری ویژه برنامه دعای توسل و برپایی غرفه های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و غرفه پذیرایی در راهپیمایی روز غدیر از جمله برنامه های پیش بینی شده در بقاع متبرکه مصادف با عید غدیر است.

حجت الاسلام کرمی گفت: در تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله بقعه قیدار نبی(ع) قربانی ذبح شده و گوشت آن میان خانواده های کم برخوردار شهرستان خدابنده توزیع شد.

او خاطرنشان کرد: برنامه های دهه ولایت به همت هیئت امنا و خادمین رسمی و افتخاری امامزادگان و پشتیبانی ادارات اوقاف استان و شهرستان در راستای اجرای طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می شود.

استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص‌ها و استاندارهای کشوری و استانی و مابقی در رده شهرستانی و محلی رتبه‌بندی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901581
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha