روابط‌عمومی‌ها ‌نقش بی‌بدیلی در توسعه پایدار میراث‌فرهنگی و گردشگری دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ویژه روابط‌عمومی‌ها در توسعه پایدار میراث‌فرهنگی و گردشگری، گفت: روابط‌عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و تعامل با جامعه، نقش حیاتی و بی‌بدیلی دارند.

به گزارش میراث‌آریا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ویژه سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه پایدار کشور، گفت: روابط عمومی در هر سازمانی به‌ویژه در حوزه‌های حساس و پیچیده‌ای مانند میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقشی بی‌بدیل در اطلاع‌رسانی و تعامل با جامعه ایفا می‌کند. 

سید احمد برآبادی افزود: این سه حوزه نه‌تنها در جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی مؤثرند، بلکه در حفظ هویت ملی و تقویت برند فرهنگی کشور نیز اهمیت زیادی دارند. بنابراین، مسئولیت روابط‌عمومی‌ در انعکاس فعالیت‌ها، برنامه‌ها و ارزش‌های این حوزه‌ها بسیار مهم است.

او با تأکید بر این که روابط عمومی‌ در تمامی مراحل توسعه این حوزه‌ها نقش‌آفرین هستند، افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی، اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع در خصوص حفظ و نگهداری آثار تاریخی و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی استان، امری ضروری است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در بخش گردشگری، روابط‌عمومی‌ با معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و فرهنگ غنی استان می‌توانند نقشی مؤثر در جذب گردشگران داخلی و خارجی ایفا کنند.

برآبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت فعالیت‌های روابط‌عمومی در ترویج صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد فرهنگی استان تأکید کرد و گفت: صنایع‌دستی نه‌تنها ابزاری برای انتقال هنر و فرهنگ ایرانی به نسل‌های آینده است، بلکه به‌عنوان یک صنعت درآمدزا و اشتغال‌زا  شناخته می‌شود. روابط عمومی‌ در معرفی این ظرفیت‌ها و ارتقای شناخت مردم نسبت به ارزش‌های این صنایع، نقشی اساسی دارد.

در پایان، از کارکنان روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1404022701820
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha