به گزارش خبرنگار میراثآریا، در جلسهای که با هدف تدوین راهبردهای عملیاتی برای توسعه صادرات صنایعدستی برگزار شد، فرزاد اوجانی، مدیرکل بازاریابی و تجاریسازی معاونت صنایعدستی، با رایزنان فرهنگی جدید دیدار و گفتوگو کرد.
این رایزنان، که بهزودی به کشورهای صربستان، کنیا، پاکستان، سوئد و سریلانکا اعزام خواهند شد، مأموریت یافتهاند تا با بهرهگیری از توانمندیهای فنی و هنری ایران، فرصتهای کمریسک و ارزشآفرین در زمینه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و هنری را در کشورهای هدف شناسایی و عملیاتی کنند.
در این نشست، بر اهمیت شناخت بازارهای بینالمللی، شناسایی نمایشگاههای معتبر و معیارهای حضور موفق در آنها و نیز ایجاد ارتباط مستقیم با سرمایهگذاران بالقوه برای برگزاری نشستهای تجاری تأکید شد.
رایزنان فرهنگی موظف شدند علاوه بر ارزیابی کیفیت و قیمت مواد اولیه و تجهیزات موجود در بازارهای هدف، مزیتهای رقابتی ایران نسبت به رقبایی چون هند و چین را تحلیل و گزارش دهند.
همچنین، راهکارهای ورود به بازارهای جدید شامل حضور در فروشگاههای زنجیرهای، پلتفرمهای دیجیتال و مارکتپلیسهای محوری مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد محتوای تصویری و اطلاعاتی باکیفیت صنایعدستی ایران در اختیار رایزنان قرار گیرد تا زمینه گسترش صادرات و معرفی اصالت و ارزش هنری صنایعدستی کشور فراهم شود.
انتهای پیام/
نظر شما