بهگزارش میراثآریا، سید محمد مرتضوی روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۴در نشست تخصصی گردشگری استان در اتاق بازرگانی گرگان، گفت: اگر در جذب گردشگر خارجی موفق نیستیم، نباید با سیاستگذاری غلط، فرصتهای آینده را از دست بدهیم. باید پارادایم فکری و گفتمانی گردشگری تغییر کند و نگاه به آینده امیدوارانه باشد تا صنعت گردشگری معنای واقعی خود را پیدا کند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان افزود: تغییر مدیریت در ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان یک فرصت طلایی برای استان است و با برنامهریزی دقیق میتوان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری بهرهبرداری کرد.
او با اشاره به وضعیت اقتصادی و محدودیت سفر برای طبقه متوسط استان گفت: فعالیتهای گردشگری باید در سبد معیشت مردم دیده شود و توسعه زیرساختهای مناسب و قانونی، ازجمله اسکان استاندارد، زمینه بهرهمندی بیشتر مردم و گردشگران را فراهم کند.
مرتضوی همچنین بر نقش اتاق بازرگانی در حمایت از فعالان گردشگری تأکید کرد و گفت: اتاق میتواند با برگزاری رویدادها و نمایشگاهها، ظرفیتهای استان را معرفی و زیرساختهای پایدار گردشگری را توسعه دهد. بدون زیرساخت مناسب، فعالیتها و تلاشها صرفاً موقت خواهد بود.
او ظرفیتهای ذهنی و خلاقیت فعالان گردشگری را نیز کلیدی دانست و خاطرنشان کرد: رشد صنعت گردشگری نیازمند نوآوری، همافزایی میان بخشهای دولتی و خصوصی و سنجش مستمر عملکرد است. اتاق بازرگانی میتواند نقش حامی جدی این مسیر را ایفا کند همانطور که در حوزههای دیگر نیز موفق بوده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان و توسعه برنامههای گردشگری هدفمند، گلستان میتواند به مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و بینالمللی تبدیل شود و همزمان اقتصاد محلی و فرصتهای اشتغال پایدار را تقویت کند.
مرتضوی در پایان بر اهمیت تدوین برنامههای بلندمدت گردشگری تأکید کرد و افزود: هماهنگی میان نهادهای دولتی، بخش خصوصی و تشکلهای تخصصی میتواند مسیر توسعه استان را هموار کند و باعث شود ظرفیتهای بالقوه گلستان به فرصتهای واقعی و ملموس برای مردم و گردشگران تبدیل شود.
انتهای پیام/

نظر شما