بهگزارش میراثآریا، علیرضا حبیبی امروز ۶ آبان ماه و در نشست شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایعدستی، با اشاره به اهمیت تقویت زیرساختهای نمایشگاهی، جذب سرمایهگذاران و افزایش مشارکت بخش خصوصی در این رویداد مهم، گفت: نمایش توانمندیها و ظرفیتهای گردشگری استان اصفهان برای جذب گردشگران جدید و حفظ گردشگران فعلی از اولویتهای برنامهریزی امسال است.
معاون گردشگری استان اصفهان ادامه داد: شورای سیاستگذاری نمایشگاه، دارای یک دبیرخانه و پنج کمیته تخصصی است که پس از جلسه امروز، رسماً فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. مجری نمایشگاه تعیینشده و شرح وظایف کمیتهها بر اساس سیاستهای ابلاغی شورا تدوینشده است.
حبیبی در مرور عملکرد نمایشگاه سال گذشته افزود: در سال گذشته با برنامهریزیهای صورت گرفته و مشارکت مؤثر بخش خصوصی و همراهی دستگاههای دولتی، فضای نمایشگاه از پنج هزار مترمربع اولیه به هفت هزار مترمربع افزایش یافت و ۲۷۰ غرفه در این رویداد فعال بودند و ارزیابیها نشان میدهد که نمایشگاه گردشگری اصفهان پس از نمایشگاه تهران، دومین برند معتبر کشور در حوزه گردشگری محسوب میشود.
او تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ مهمان خارجی در نمایشگاه گردشگری اصفهان حضور داشتند که این امر نشاندهنده گسترش تعاملات بینالمللی استان در حوزه گردشگری است.
معاون گردشگری استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای رسانهای این رویداد گفت: در دوره گذشته، بیش از ۳۰۰ خبر از نمایشگاه در رسانههای مختلف بازنشر شد و ۲ هزار پست و استوری مرتبط در فضای مجازی منتشر شد که نقش مؤثری در معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی اصفهان ایفا کرد.
حبیبی ادامه داد: امسال با توجه به رشد قابلتوجه شاخصهای گردشگری در استان نسبت به سال گذشته، انتظارات از پانزدهمین دوره نمایشگاه بالاتر است و برنامهریزیهای ویژهای برای ارتقای سطح کیفی بخشها، حضور گستردهتر مهمانان خارجی و افزایش مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.
او تأکید کرد: اصفهان با بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و هنری خود، در مسیر تبدیلشدن به مرکز نمایشگاهی معتبر گردشگری کشور گام برمیدارد و امیدوارم که پانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان با افزایش تعداد شرکتکنندگان، وسعت نمایشگاه و جذب گردشگران و سرمایهگذاران بیشتر، به یکی از نمایشگاههای شاخص ملی در حوزه گردشگری تبدیل شود.
انتهای پیام/

نظر شما