تشکیل تشکل حرفه‌ای تأمین مواد اولیه و بازاریابی، دستاورد کلیدی نشست نساجی سنتی

در نشست مشترک فعالان منسوجات سنتی و سرمایه گذاران با معاونت صنایع دستی بر سه دستاورد کلیدی تأمین مواد اولیه باکیفیت مقرون‌به‌صرفه، تشکیل «تشکل حرفه‌ای» برای ساماندهی و یکپارچه‌سازی این حوزه و تقویت بازاریابی برای پارچه‌های سنتی تأکید شد.

به گزارش میراث آریا، فرزاد اوجانی در نشست تخصصی بازاریابی صنایع دستی حوزه نساجی سنتی بیان کرد: در این نشست که با حضور فعالان بخش‌های مختلف و سرمایه‌گذاران برگزار شد، عزم جدی برای رفع موانع پیش روی این صنعت ارزشمند شکل گرفت.

مدیرکل تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع دستی با اشاره به معضل دیرینه هنرمندان در دسترسی به مواد اولیه مرغوب، تصریح کرد: خوشبختانه با تعهد یک سرمایه‌گذار از استان مازندران، مشکل تأمین نخ و پارچه باکیفیت، در رنگ‌بندی‌های متنوع و با مشخصات فنی مورد درخواست هنرمندان، به‌صورت پایدار حل خواهد شد.

او، تشکیل «تشکل حرفه‌ای» را دومین تصمیم راهبردی این جلسه عنوان کرد و افزود: هدف از ایجاد این نهاد، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تمام فعالان، از هنرمند تا بازاریاب، تسهیل همکاری‌ها و ارائه پشتیبانی‌های متمرکز و مؤثر است تا بتوانیم بازاریابی یکپارچه و قدرتمندی برای محصولات نساجی سنتی داشته باشیم.

اوجانی در پایان با اشاره به غنای تولید در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان و گلستان که در این نشست به سرمایه‌گذاران معرفی شد، از برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه‌ای تخصصی با محوریت «بازاریابی محصولات سوزن‌دوزی» و نهایی‌سازی سازوکار تأمین مواد اولیه این رشته خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1404081801235
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha