گردشگری، پیشانی توسعه استان اصفهان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، گردشگری را پیشانی توسعه استان معرفی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۱۵ آذرماه، با حضور امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان این اداره‌کل، آیین تودیع و معارفه معاون جدید گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برگزار شد.

کرم‌زاده ضمن قدردانی از خدمات علیرضا حبیبی، معاون پیشین گردشگری استان، بر نقش کلیدی و شبانه‌روزی این حوزه در توسعه استان اصفهان تأکید کرد و گفت: تغییر در مسئولیت‌ها امری طبیعی است؛ اما استفاده از تجربه مدیران موفق همچنان ضروری خواهد بود.

کرم‌زاده با معرفی داوود آبیان به‌عنوان معاون جدید گردشگری استان اصفهان، ادامه داد: گردشگری پیشانی توسعه استان است و معاون جدید باید ارتباط مستمر و مستقیم با استاندار، شهرداران، نمایندگان و بخش خصوصی داشته باشد. حضور میدانی، برنامه‌ریزی عملیاتی و تعامل تنگاتنگ با وزارتخانه ضرورت جدی این حوزه است.

او با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری استان با ۳۸۰ نقطه سرمایه‌گذاری افزود: مطالعه دقیق این طرح و بازدید از تمامی شهرستان‌ها باید در اولویت معاون جدید قرار گیرد. افزایش هتل‌های پنج ستاره نیازمند تربیت نیروی حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند خانه‌داری، پذیرش، آشپزخانه، تبلیغات و بازاریابی است، این در حالی است که بخشی از ظرفیت هتل‌ها به علت نبود نیروی ماهر بلااستفاده مانده و حوزه آموزش باید تقویت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان با تشریح رویکردهای تازه در بازاریابی گردشگری تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و رویدادهای ملی گردشگری با مشارکت استان‌ها و مناطق آزاد، فعال‌سازی حضور اصفهان در نمایشگاه‌های بین‌المللی، توسعه همکاری‌ها با کشورهای هدف و ایجاد پروازهای مستقیم و تقویت سامانه‌های داده محور گردشگری و تحلیل ورود گردشگران خارجی مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

علیرضا حبیبی، معاون پیشین گردشگری استان اصفهان نیز گفت: امیدوارم صنعت گردشگری اصفهان آینده‌ای روشن داشته باشد و به‌عنوان یک صنعت پیشگام اقتصادی، بتواند مشکلات استان و کشور را مرتفع کند و این مهم با مشارکت جمعی و نگاه نوآورانه می‌تواند محقق شود.

داوود آبیان، معاون جدید گردشگری استان اصفهان نیز گفت: با توجه به اینکه که اصفهان با داشتن سابقه تمدنی کهن، جایگاهی رفیع دارد، غفلت از تحولات بازار و ذائقه نسل جدید می‌تواند این جایگاه را تهدید کند.

معاون گردشگری استان اصفهان ادامه داد: مقاصد سنتی گردشگری گرچه جایگاه رفیعی در بحث خاطره‌ها دارند، اما اگر توجه نکنیم به خواسته‌ها و ذائقه نسل جدید، قطعاً عقب خواهیم ماند. نسل جدید به دنبال مقاصد نوظهور است و ما باید جاذبه‌های جدیدی مانند پل‌های شیشه‌ای و فضاهای گردشگری- محور رویدادی را در کنار داشته‌هایمان شناسایی و شکوفا کنیم.

آبیان افزود: توسعه گردشگری یک هرم کامل است که زنجیره ارزش را از طریق میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی رقم می‌زند و برنامه‌ریزی مدونی در این زمینه با کمک نخبگان دانشگاهی و اساتید حوزه سرمایه‌گذاری شکل خواهد گرفت.

معاون گردشگری حمایت قاطع از بخش خصوصی و تشکل‌ها را اولویت اصلی خود دانست و تأکید کرد: امیدآفرینی در این بخش هست که می‌تواند پرواز اصفهان را به جایگاه اصلی‌اش برساند. ما پرچم استان را همچنان بالا نگه خواهیم داشت و با حمایت اتفاقات خوشایندی را رقم خواهیم زد. همچنین نگاه به اسناد بالادستی، به‌ویژه برنامه توسعه هفتم و سند آمایش سرزمین، مبنای تمام برنامه‌ریزی‌های آتی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1404091500962
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha