بهگزارش میراثآریا، روز ۱۸ آذرماه، نشست میز گردشگری اصفهان به ریاست استاندار و با حضور سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان، مدیران کل ستادی، تشکلهای حرفهای و نمایندگان بخش خصوصی در محل استانداری برگزار شد.
داوود آبیان سرپرست معاونت گردشگری استان اصفهان در حاشیه برگزاری این نشست، با اشاره به ارائه گزارش برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، صنایعدستی و هتلداری گفت: در این جلسه درباره اولویتهای حوزه گردشگری و گامهای قابلاجرا در کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت تبادلنظر شد و تلاش کردیم مواضع و اهداف ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان را برای توسعه گردشگری تبیین کنیم.
سرپرست معاونت گردشگری استان با تأکید بر ضرورت تحول در دیپلماسی گردشگری ادامه داد: دیپلماسی گردشگری استان بازنگری و احیا خواهد شد. باوجود شرایط تورمی و تحریمها، نگاه ویژهای به گردشگری بینالمللی خواهیم داشت. یکی از اهداف مهم ما احیا و تثبیت جایگاه اصفهان بهعنوان یک سایت گردشگری حلال است؛ ظرفیتی که استان بهطور کامل دارا است و تحریمها تأثیری بر آن نخواهد داشت.
آبیان، گردشگری سلامت را یکی از ظرفیتهای مغفول استان دانست و افزود: نباید نگاه صرفاً فرهنگی به گردشگری اصفهان داشت. هرچند اصفهان شهر موزه جهانی است، اما ذائقه نسل جدید تغییر کرده و باید جاذبههای مکمل ایجاد کنیم. شهرک سلامت اصفهان ظرفیت بیبدیلی است که نیازمند معرفی جدی است.
او با اشاره به دیدار با جامعه هتلداران اصفهان تصریح کرد: تورم و عدم تناسب افزایش نرخها با شرایط اقتصادی، نگرانی اصلی هتلداران است. پیشنهاد دادیم اصفهان بهعنوان پایلوت بازنگری در نرخگذاری مطرح شود. همچنین موضوع شناورسازی قیمتها برای هتلهای چهار و پنج ستاره مطرح شد. محاسبه نرخ دلاری برای گردشگران خارجی نیز موردبررسی قرار گرفت و طبق دستور استاندار، مقرر شد این موضوع در کارگروه ویژه بهصورت کارشناسی بررسی و دادههای مرتبط ارائه شود.
سرپرست معاونت گردشگری استان با اشاره به دغدغههای مالیاتی تشکلهای گردشگری گفت: این موضوع یک چالش ملی است و مقرر شد در کارگروه اقتصادی استانداری پیگیری شود. نگاه ما کاملاً حمایتی از بخش خصوصی است.
آبیان با اعلام فعال شدن سریع ستاد خدمات سفر، به برنامههای بینالمللی اشاره و تصریح کرد: اصفهان در همه نشستهای بینالمللی حضور فعال خواهد داشت. در ایونت بزرگ مادرید در بهمنماه شرکت میکنیم که از مجموع ۱۸ آژانس انتخابشده کشور ۵ آژانس از اصفهان است. همچنین برای حضور در ایونت برلین در اسفندماه برنامهریزی کردهایم.
او با اشاره به اهمیت تولید محتوا افزود: نمایشگاههای ترکیه بهعنوان یکی از بازارهای هدف باید هدایتگر گردشگران به اصفهان باشد. باوجود بهرهبرداری چندساله از شهرک سلامت، معرفی این ظرفیت کافی نبوده است. تلاش میکنیم دیپلماسی داخلی و خارجی را همزمان تقویت کنیم تا به اعتلای گردشگری اصفهان برسیم.
سرپرست معاونت گردشگری استان در پایان تأکید کرد: اگر در این دوره توسعه گردشگری مغفول بماند، کوتاهی از ما بوده است. با نگاه توسعهگرایانِ و تحولگرا، به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.
انتهای پیام/

نظر شما