گردشگری و سفر، آزمون بی‌واسطه کیفیت میزبانی آذربایجان‌شرقی‌ است/ لزوم تثبیت جایگاه استان در ارزیابی ملی ستاد خدمات سفر/ آمادگی هدفمند ستاد خدمات سفر استان برای میزبانی از گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه سفر و گردشگری معیار واقعی سنجش کیفیت میزبانی و رضایت عمومی است، گفت: تجربه موفق ماه‌های گذشته نشان داد که با هماهنگی، خودارزیابی و پایبندی به شاخص‌های ملی، می‌توان جایگاه استان را در ارزیابی‌های کشوری تثبیت و برای نوروز ۱۴۰۵ آمادگی هدفمندتری ایجاد کرد.

به گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده، امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۴ در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۵، با اشاره به عملکرد مثبت ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در فصل تابستان عملکرد قابل قبولی داشت و در اواخر مرداد و شهریورماه، شاهد اشغال صددرصدی هتل‌ها بودیم که این موضوع بیانگر افزایش اعتماد گردشگران و جذابیت مقصدهای استان است.

او با اشاره به روند ارزیابی ملی ستادهای اجرایی خدمات سفر افزود: شاخص‌های ارزیابی از سوی ستاد خدمات سفر کشور اعلام شده و بر اساس این شاخص‌ها، استان‌ها رتبه‌بندی و جایگاه‌ها به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد. از این‌رو، ضروری است تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، عملکرد خود را منطبق با این شاخص‌ها تنظیم کرده و پیش از ارزیابی نهایی، خودارزیابی دقیق و مسئولانه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت حضور منسجم استان در رویدادهای ملی تصریح کرد: بزرگ‌ترین رویداد گردشگری و صنایع‌دستی کشور هر ساله در تهران برگزار می‌شود و استان‌ها با تمام ظرفیت در این نمایشگاه حضور دارند. آذربایجان‌شرقی نیز جزو استان‌های برتر این حوزه است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها از نظر اجرایی و در حوزه معرفی ظرفیت‌ها، تمامی توان خود را برای معرفی شایسته استان به‌کار گیرند.

حمزه‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی گفت: سفرهای نوروزی نیازمند تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک است و بازدیدهای میدانی باید از هم‌اکنون آغاز شوند تا نواقص و مشکلات زیرساختی و تأسیساتی گردشگری شناسایی و نسبت به تجهیز و رفع موانع اقدام شود.

او ادامه داد: اکیپ‌های نظارتی با همکاری دستگاه‌هایی مانند بهداشت و تعزیرات شکل خواهد گرفت و امسال گشت‌های دامپزشکی نیز به‌صورت ترکیبی و تلفیقی به این مجموعه اضافه می‌شود تا نظارت‌ها کامل‌تر و اثربخش‌تر باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به آمار ثبت‌شده در سامانه ملی شکایات خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، استان از نوروز تا پایان شهریورماه از نظر تعداد شکایات ثبت‌شده رتبه چهارم کشور را داشته که این موضوع نشان‌دهنده سطح پایین نارضایتی و کیفیت قابل قبول خدمات ارائه‌شده به گردشگران است؛ جایگاهی که حفظ و ارتقای آن نیازمند تداوم هماهنگی و مسئولیت‌پذیری همه دستگاه‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1404093002353
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha